[linux] cas na linuxe

Čtvrtek Duben 12 09:14:12 CEST 2001

-> nie som v linuxe zrovna najnovsi ale ako si som nepochopil ako funguje
-> cas v linuxe. ked som si ho nastavil na pouzivanie lokalneho casu nie
-> GMT a polom timezone som dal Europa/bratislava tak mam cas posunuty o
-> dve hodiny dopredu. chcel by som niekoho ochotneho poprosit aby mi
-> vysvetlil ako si nastavit spravne cas a ako to v linuxe funguje s casom.
-> vdaka

linux rata cas v sekundach od "epoch" (polnoc 1.1.1970 GMT
do hardware hodin via pchat cas aky je na GMT cim nemusi preratavat v
pripade zmeny casu z letneho na zimny a naopak (ako to robi winshit)

problem je ked si linux mysli ze v CMOS je cas v GMT a on nie je alebo
naopak.

ked mas o dve hodiny viac tak mas zrejme v cmos lokalny cas a masina si
mysli ze je v UTC tak ho posunie. Pozri si startovacie skripty kde sa
nastavuje sposob v akom je ulozeny cas, nastav ho tak ako si zelas a nastav
skripty tak aby ho uchovavali do CMOS presne

napriklad ja mam v /etc/default/rcS (debian) toto:

# Set UTC=yes if your system clock is set to UTC (GMT), and UTC=no if not.
UTC=yes

a pouziva sa to v /etc/init.d/hwclock.sh

 Spam is for losers who can't get business any other way.