[linux] satelitne pripojenie

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Pondělí Duben 23 14:20:15 CEST 2001

> Ahojte,
>
>  nie, nemyslel toto, myslel asi nieco cez europeonline, co je normalny
> downlink cez Astru, uplink musis zriesit sam. Je to celkom lacne, ale
> vraj je to dobre len na stahovanie velkych suborov a nie browsenie.
>
>  Na DVB karty udajne existuju drajvre pod Linuxom, ale neviem presne,
> ako to cele funguje. Kazdopadne existuju vraj aj drajvre na IP cez DVB a
> udajne je to aj chodive.

nuz velmi som sa s tym nebavil .. pomohli mi kamosi a existuje navod v
"zabavnej rusite" podla ktoreho to skratka pod linuxom rozbehnes ..
(trebalo sa trochu pohrat aby to nekompiloval pri kazdom bootnuti co uz
v navode nebolo ale inac pohoda ..)

trable ale su ... EOL .. dost obmedzuje cely beh tak aby sa tam vsetci
vmestili ..
t.j. ak chces len stiahnut velky files tak v pohode ale inac je skoro
nutnost mat squida
kde povies aby txt isli priamo pripadne aj gify a jpegy t.j. aby len exe a
zip isli
cez satelit .. Trabl v tom ze .. data sa rozbehnu a zaseknu a pridu takto
priskokom vpred ...
Ale cez noc a vikend je to parada .. hmm takze pre download filmov a pod je
to pekne ...
pre napster je to ale zase nanic ..

lebo cely PRINCIP spociva v tom ze pouzivas squid v EOL
t.j. ty zadas dotaz do amsterdamu ci kde a oni to stiahnu a kedze ta poznaju
tak
data ti poslu satelitom. T.j. co nebezi cez proxy (nie socks len klasicke)
musi ist priamo.

Tiez je vraj obmedzenie na ze len 8 sucasnych http ci ftp .. defakto to
nevidiet len proste
data neidu ;-)... takze velku firmu pre webovanie s tym rozhodne neuzivis.

bbo