[linux] satelitne pripojenie

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Duben 23 14:43:11 CEST 2001

Ahoj,
> nuz velmi som sa s tym nebavil .. pomohli mi kamosi a existuje navod v
> "zabavnej rusite" podla ktoreho to skratka pod linuxom rozbehnes ..
> (trebalo sa trochu pohrat aby to nekompiloval pri kazdom bootnuti co uz
> v navode nebolo ale inac pohoda ..)
ake su realne naklady? Oplati sa ti to?

> trable ale su ... EOL .. dost obmedzuje cely beh tak aby sa tam vsetci
> vmestili ..
> t.j. ak chces len stiahnut velky files tak v pohode ale inac je skoro
> nutnost mat squida
> kde povies aby txt isli priamo pripadne aj gify a jpegy t.j. aby len exe a
> zip isli
> cez satelit .. Trabl v tom ze .. data sa rozbehnu a zaseknu a pridu takto
> priskokom vpred ...
> Ale cez noc a vikend je to parada .. hmm takze pre download filmov a pod je
> [...]

dobre, mas k tomu nejaky popis, adresy na drajvre? Su tie drajvre
open-source?

> lebo cely PRINCIP spociva v tom ze pouzivas squid v EOL
> t.j. ty zadas dotaz do amsterdamu ci kde a oni to stiahnu a kedze ta poznaju
> tak
> data ti poslu satelitom. T.j. co nebezi cez proxy (nie socks len klasicke)
> musi ist priamo.
>
> Tiez je vraj obmedzenie na ze len 8 sucasnych http ci ftp .. defakto to
> nevidiet len proste
> data neidu ;-)... takze velku firmu pre webovanie s tym rozhodne neuzivis.

no, a co httptunnel? Takze hovoris ze na browsenie nic moc? Ako sa tie
subory vyziadavaju? Da sa napriklad spravit nieco take, ze si na serveri
das do cronu skript, ktory ti:

 1.) zabali postu
 2.) zasifruje ju
 3.) pacne ju niekam na web (zasifrovanu a zabalenu)
 4.) povie EOL, ze to chces satelitom stiahnut domov
 5.) ty si doma off-line a posta ti chodi stale.

hm?

    Juraj.