[linux] OT: spomalenie vykonu pocitaca po upgrade RAM...

Jan Andrejkovic andrejkj na hornad.fei.tuke.sk
Pondělí Duben 23 22:01:07 CEST 2001

Ahojte,

este stale mam sunku AMD 486 133Mhz so zakladnou doskou Chicony - CH498b.

Doteraz som mal 16 MB EDO RAM (72 pinova SIMM) ale kamos mi pozical
(diki Wurmi) 64 MB EDO RAM - ako 2 32 MB SIMMky. (V MB mam miesto pre dve
72 pinove SIMMky a 4 32 pinove SIMMky - tie su prazdne)

Po vymene pamati som pod Win95 zistil, ze sa vykon mojho procesora
drasticky znizil - a to az natolko, ze uspora ktoru som ziskal tym, ze
pocitac neswapuje je "vyrovnana" spomalenim procesora. Pod DOSom mi stary
testovaci program SYSINFO neukazal ziadny rozdiel. Pod Win som pocitac
testoval programom SiSoft Sandra a ten mi ukazoval rozne hodnoty, ale
ani zdaleka sa nepriblizili k vykonu, ktory mam pri 16 MB RAM.
(So 16 MB - 140 MIPS, so 64 alebo 32 MB 5 az 9 MIPS, maximalne 30 MIPS).

Bootovanie Linuxu prebieha rychlo, ale mam taky pocit, ze ked Linux
nabehne, tak tiez funguje pomalsie (preto to chcem otestovat).

Skusal som menit jumpre, BIOS, nastavenia, ale nemalo to efekt.

Pri kombinacii mojej RAM a pozicanej RAM som mal vykon asi tak na
polovicu...

Este spomeniem, ze moja MB normalne nepodporuje EDO RAM, ale s tou mojou
16 MB mi ide vsetko bez problemov.

Este spomeniem moje predchadzajuce skusenosti s pamatami v mojej doske:
Mal som pozicane asi 3 kusy 16 MB RAM (dve EDO a 1 nie EDO) a dve 8 MB EDO
RAM. Bohuzial ziadne z tych 16 MB EDO RAM neboli rovnake.

Skusil som vsetky kombinacie zapojeni a tu je vysledok:

Spominane 2 rovnake 8 MB EDO isli v pohode, ale okrem tejto kombinacie,
vsetky ostatne kombinacie 2 pamati sposobili spomalenie pocitaca a
ked som skusil kazdu pamat samu osebe, tak bol vykon tiez OK.

Vtedy som to pripisoval tomu, ze ziadne 2 som nemal rovnake.
Ale teraz mam 2 rovnake a stroj sa mi spomali aj s jednou 32 MB.

Zacinam mat preto podozrenie, ci to nemoze byt problem CACHE pamate,
(nevie cachovat viac ako 16 MB) no v manuali sa pise, ze MBoard podporuje
RAM do 128 MB...

Tiez rozmyslam nad tym, ci tie 2 EDO ktore mam nemozu byt nejak
nekompatibilne (myslim tym na detekciu frekvencie RAM)...

Viem, ze poradit v tomto asi bude tazke, ale mozno sa niekto z vas uz
stretol s podobnym problemom.

Budem vdacny za kazdy tip,

zdravi vas,

Jan Andrejkovic alias Tofu.