[linux] Cistenie SWAP-u

Juraj Ziegler e na hq.sk
Úterý Duben 24 09:22:29 CEST 2001

On Mon, Apr 23, 2001 at 04:23:32PM +0200, Aneta Karnasova wrote:
e> Ahoj.
e>
e>   Chcela by som sa spytat, ci neexistuje nejaky program, ktory vsetko zo

kernel memory management? :)

e> swap oddielu prenesie naspat do pamate. Po dlhsom pouzivani pocitaca sa
e> zacne pouzivat aj swap (vidno po swapon -s). Ked vsak vsetko ukoncim, ani po
e> dlhsom case sa swap nevycisti. A pri praci to potom "pocut". Ked ale po

pocut == hrkanie disku?

e> ukonceni skoro vsetkeho swap odpojim a znova pripojim, da sa niekolko dni
e> ist znova "ticho". Pri pripajani swapu ale stale stupa priorita (-1 -> -2 ->
e> -3 ...). Nevadi to?

s tym -1, -2, -3 som sa nestretol, lebo swap vzdy pripojim len raz a
neodpajam. v principe ide o to, ze pouzivanie pamate vs. swap si riadi sam
velky ujo kernel. ked ma malo fyzickej pamate, malo pouzivane stranky odlozi do
swapu, a vytiahne ich z tade az ked ich bude potrebovat. a ak sa mu znovu
uvolni pamat, nebude ju zapratavat strankami zo swapu, o ktorych nevie ci ich
bude zapotreby, ale vyuzije ju na diskovu cache a podobne veci.

tolko teoria, snad ti to pomoze v ne-hladani toho programu. lebo ten program
asi nema zmysel. a ak ti prilis hrka disk a swap je prilis vyuzity, tak mas
mozno malo fyzickej pamate.

[e]