[linux] Cistenie SWAP-u

Úterý Duben 24 10:49:08 CEST 2001

-> e>   Chcela by som sa spytat, ci neexistuje nejaky program, ktory vsetko zo
->
-> kernel memory management? :)
->
-> e> swap oddielu prenesie naspat do pamate. Po dlhsom pouzivani pocitaca sa
-> e> zacne pouzivat aj swap (vidno po swapon -s). Ked vsak vsetko ukoncim, ani po
-> e> dlhsom case sa swap nevycisti. A pri praci to potom "pocut". Ked ale po
->
-> pocut == hrkanie disku?
->
-> e> ukonceni skoro vsetkeho swap odpojim a znova pripojim, da sa niekolko
-> e> ist znova "ticho". Pri pripajani swapu ale stale stupa priorita (-1
-> e> -> -2 -> -3 ...). Nevadi to?
->
-> s tym -1, -2, -3 som sa nestretol, lebo swap vzdy pripojim len raz a
-> neodpajam. v principe ide o to, ze pouzivanie pamate vs. swap si riadi
-> sam velky ujo kernel. ked ma malo fyzickej pamate, malo pouzivane stranky
-> odlozi do swapu, a vytiahne ich z tade az ked ich bude potrebovat. a ak
-> sa mu znovu uvolni pamat, nebude ju zapratavat strankami zo swapu, o
-> ktorych nevie ci ich bude zapotreby, ale vyuzije ju na diskovu cache a
-> podobne veci.

len poznamenam ze na swap uklada len veci ako stack a data - binarky sa
loaduju fakticky vzdy zo suborov.

-> tolko teoria, snad ti to pomoze v ne-hladani toho programu. lebo ten
-> program asi nema zmysel. a ak ti prilis hrka disk a swap je prilis
-> vyuzity, tak mas mozno malo fyzickej pamate.

afaik na uvolnenie swap oblasti je prikaz swapoff
skus man swapoff.

niektore systemy to kedysi nepoznali ale teraz hej. Samozrejme na swape musi
byt viac volneho miesta ako dotycny swap oddiel zabera...

btw please neodsadzuj pismenami (e>) zle sa to potom reformatuje...

 LSD will make your ECS screen display 16.7 million colors