[linux] Cistenie SWAP-u

Aneta Karnasova sydney.fox na gmx.net
Úterý Duben 24 12:05:22 CEST 2001

Ahojte.

> -> e>   Chcela by som sa spytat, ci neexistuje nejaky program, ktory
> vsetko zo
> ->
> -> kernel memory management? :)
> ->
> -> e> swap oddielu prenesie naspat do pamate. Po dlhsom pouzivani pocitaca
> sa
> -> e> zacne pouzivat aj swap (vidno po swapon -s). Ked vsak vsetko
> ukoncim, ani po
> -> e> dlhsom case sa swap nevycisti. A pri praci to potom "pocut". Ked ale
> [...]

:-)

> [...]
> -> odlozi do swapu, a vytiahne ich z tade az ked ich bude potrebovat. a ak
> -> sa mu znovu uvolni pamat, nebude ju zapratavat strankami zo swapu, o
> -> ktorych nevie ci ich bude zapotreby, ale vyuzije ju na diskovu cache a
> -> podobne veci.
>
> len poznamenam ze na swap uklada len veci ako stack a data - binarky sa
> loaduju fakticky vzdy zo suborov.
>
> -> tolko teoria, snad ti to pomoze v ne-hladani toho programu. lebo ten
> -> program asi nema zmysel. a ak ti prilis hrka disk a swap je prilis
> -> vyuzity, tak mas mozno malo fyzickej pamate.

128MB, SCSI

> afaik na uvolnenie swap oblasti je prikaz swapoff
> skus man swapoff.

To viem, tak to aj robim. Len pri kazdom dalsom pripojeni vypise o 1 nizsiu
prioritu (teda vyssiu, len s nizsim cislom). Neviem, ci to nevadi, a linux
predsa nebudem restartovat.

> niektore systemy to kedysi nepoznali ale teraz hej. Samozrejme na swape
> musi
> byt viac volneho miesta ako dotycny swap oddiel zabera...

Ozaj to vsetko nie je len teoria? V jednom zlom systeme (aspon ku mne bol
zly) to malo ist tiez tak. A predsa boli pomocne programceky, bez ktorych to
vobec nebezalo.

To odpajanie / pripajanie mi vazne pomaha, tak len preto som sa pytala :-)
Napriklad StarOffice 5.2 nastartuje aj o niekolko sekund rychlejsie.

Tia