[linux] X + konsole problem

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Středa Duben 25 22:23:33 CEST 2001

24.4.2001 19:37:07, Radovan Rovný <stab na pobox.sk> wrote:

>qt mam naistalovane z rpm balika, aj s qt-devel

Takze stiahni si QT source a vykompiluj si ho (myslim, ze to pomoze, kedze chyba je
QFont::load: Internal error) (alebo upgrade QT + KDE)

>potom si skontroluj, ci je
>
>skusal som to pomocou strace, ale ... vyplulo to na mna asi stokilovy
>subor a je pre mna uplne neprehladny, nevyznam sa v tom...
>Ak by sa v tom vypise niekto vyznal, mozem mu ho poslat ...

No hrabat sa v tom asi nikomu nebude chciet. Ja strace pouzivam vtedy, ked mam
podozrenie, ze program nieco nevie najst (v tvojom propade by to mohol byt nejaky
konkretny font, ale vyzhladom na "Internal error" nemyslim - t.j. skus hladat nieco ako

open("/usr/local/qt/lib/i586/libtse3.so.0", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or
directory)

namiesto libtse3.so.0 hladaj nejaky font a ci sa to podarilo otvorit (nebudem tak hlaska
No such file or directory)

Keby si sa fakt nudil a mal zdrojaky od daneho programu tak si ho vykompiluj s moznostou
debugovania spusti gdb program --core=tvoj_core_subor  a hladaj prikaz, ktory  sa postaral
o core dumped...

Osobne by som dal prednost najvyssie spomenutemu rieseniu. V pripade, ze pozivas
absolutne najnovsiu verziu QT  a KDE tak mi dovol pripomenut, ze aj downgrade je niekedy
dobra moznost ..;-)

A napadla ma este jedna vec. Nehral si sa (nerobil nejake nastavenia) pre konsole?
Ak ano, tak skus konfiguracny subor zmazat/premenovat... Mozno je v nom nejaka moznost,
s ktorou ma QT problemy. Konfiguracne subory pre KDE2 by mali byt niekde v
~/.kde/share/config/

Zdeno