[linux] OT: Java servlety

Vladimir Kralik vkralik na softip.sk
Pátek Duben 27 12:55:56 CEST 2001

Stredisko EI wrote:
> Len kratko: Ma perspektivu sa s tym zaoberat ? Vraj sa to pouziva len pre
> databazy od Microsoftu a je to pomalsie ako PHP.
Nepoplietol si si to s ASP ( Active Server Pages ), tie su skutocne iba
od Micro$oftu, i ked databazy mozes pouzivat rozne, staci aby si mal na
to ODBC/ADO driver.

Inak referencna implementacia Servletov a JSP je
http://jakarta.apache.org/tomcat/

Podobnost : Java Servlety su normalne javovske triedy, PHP sa skor
podoba na JSP ( Java Server Pages ).

Rychlost : PHP je interpreter (ak vynecham Zend Compiler) => pre kazdy
request je potrebne otvorit/parsovat a interpretovat kod. JSP sa parsuje
a vytvori sa Java Servlet a ten sa nasledne skompiluje do bytoveho kodu
Javy. Toto sa vsak vykona iba pri prvom zavedeni JSP do pamate, resp.
pri zmene JSP. Takze prve vyvolanie JSP trva zvycajne dost dlho, kazde
dalsie je uz rychle. Ci je rychlejsie alebo pomalsie ako PHP, posudit
neviem.

Vyhodou JSP a Servletov vsak je zapojenie do prostredia J2EE co uz je
plnohodnotny aplikacny server. V PHP nic podobne pokial viem neexistuje.
Micro$oftacky aplikacny server ( COM+ ) je mozno 1/4 J2EE.

Pre implementacie J2EE pozri
http://www.flashline.com/components/appservermatrix.jsp
http://www.mgm-edv.de/ejbsig/ejbservers_tabled.html

--
Mgr. Vladimir Kralik	tel.: +421 88 4358 176
Zvolenska cesta 19		fax.: +421 88 4161 231