[linux] Suborovy swap vs. swap particia (WAS: sietova instalacia rh6.2)

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Neděle Duben 29 10:03:40 CEST 2001

> 	V jednej skolskej pocitacovaj miestnosti sme instalovali Linux na
> obdobne pocitace. Na swapovanie pouzivame swap subor (/swap). Je to hlavne
> kvoli tomu, aby sme mohli dynamicky ovladat jeho velkost v zavislosti na
> potrebach roznych nainstalovanych aplikacii.
>
> 	V com konkretne spociva nevyhoda oproti swap particii? (nejaka
> urcite je, ale ja neviem aka...)

Je to jednoduche. Swap ma sluzit ako odkladaci priestor pre preplnenu
pamat (je sucastou virtualnej pamate) a teda pokial mozno ma byt pokial
mozno cim rychlejsia.
Ked je swap ako particia, tak sa fyzicky nachadza v celistvosti v
niektorej casti diku. Pokial ide o swap rieseny pomocou swap suboru, tak
tento subor sa nachadza rozlozeny na roznych miestach danej particie.
A teraz pointa. Ked je swap fragmentovany, tak sa vela casu vynaklada na
citanie a zapis (praca disku - nastavenie hlaviciek je dost velke casove
zdrzanie) a tym sa spomaluje praca s virtualnou pamatou (ak sa
swapuje). Druhym zdrzanim je managment so zmenou velkosti swap suboru.
Ak by si sa rozhodol zmenit swap subor za swap particiu, tak este by stalo
za pouvazovanie, kde tu swap particiu umiestnis na disku, lebo (ako sa mi
zda tak) disk pracuje rychlejsie so subormi na konci disku
(najvzdialenejsia cast od stredu - male posuny citacej hlavicky a velke
prenosove rychlosti).
Mozno by este stalo za porozmyslanie, urobit kompromis - kombinacia swap
particie a swap suboru. Tym by si zabezpecil rychlejsiu pracu pri
normalnych pamatovych narokoch a zhorsenie pri velkych narokoch, ale bolo
by to vzdy lepsie ako iba swap subor.

Stano