[linux] Suborovy swap vs. swap particia (WAS: sietova instalacia rh6.2)

Jan Dado dado na slovkaufring.sk
Neděle Duben 29 10:27:17 CEST 2001

Pretoze swapovacia particia je rychlejsia o to, ze nemusi prechadzat cez
filesystem management, ak to tak mozem nazvat, lepsie je asi "filesystem
subsystem" v kerneli. Proste zapis na praticiu je rychljsi, lebo sa len
urci kde zapisat na disk, kym v pripade suboru sa musi urcit na ktore
miesto suboru -> namapovat na ktore miesto disku, az potom sa moze urobit
zapis. V pripade extenzivneho swapovania sa to rozhodne prejavi ako ovela
slabsie, ak je swap iba koa "nahrada" pre velmi zlu situaciu, tak sa to
vlastne neprejavi az do casu, kedy sa swap pouzije, co je urcite jasne.

Jano