[linux] Slack a lokalizacia konzoly

Stobi pablo na gtinet.sk
Čtvrtek Srpen 2 09:15:47 CEST 2001

Zdravim Vas.

Viem ze o lokalizacii sa uz popisalo vela, ale nasiel som si zopar navodov
presiel zoznam z konfery a bezuspesne. Naistaloval som si locale, lokale_sk,
upravil podla nmavodov na podporu narodnych znakov, mam samozrejme
nainstalovane slovenske fonty, kbd, rozlozenie klavesnic, upravil som subory
/usr/share/i18n/locales/sk_SK a pod.

LC_CTYPE=sk_SK.ISO-8859-2
setfont lat2-16
loadkeys sk-qwerty
(skusal som aj prikaz na prepnutie do 8b rezimu: echo -ne '\033%@' z
linuxovych novin 11/2000)

pri zavedeni fontu lat2-16 su texty v textovych suboroch vytvorenych v
slovencine citatelne (boli tam nejake suborceky, tak som aspon zistil, ze sa
cosi udialo :), ale to hlavne co som potreboval, nazvy suborov vytvorenych
na win staniciach cez sambu, su na lin servery zmrsene, bud Nov? slo?ka
alebo Nov\341\a slo\276ka.

Pri prepnuti na slovensku klavesnicu sa mi korektne zobrazia len pismena pri
sltlacenom shift-e, bez shiftu sa ozve len pipnutie.

Doposial som lokalizaciu nepotreboval, ale z dovodu zalohovania suborov s
diakritikou alebo skratka kvoli narabaniu s tymito subormi na lin serveri to
potrebujem nutne vyriesit. Na co som zabudol, ci ktory subor treba editovat
a nastavit. Prosim HELP!

Dik, Stobi