[linux] Problem s diakritikou a fontami a pdf (loooong story)

Dezider Góra gora na wittmann.sk
Úterý Srpen 7 16:15:58 CEST 2001

Zdravim,
kedze sa uz par dni bezuspesne trapim, a zatial som sa nedopatral
nejakeho riesenia, prosim o pomoc s nasledovnym problemom.
Generujem pdf dokumenty on-the-fly vyuzitim php a pdflib modulu. Samo
osebe chodive 100%.
Problem vznika, ked chcem pouzit znaky s nasou diakritikou ( objednavka
bez diakritiky by vyzerala dost blbo )
Pouzivam pismo Verdana, ktore nie je sucastou pdflib, a pdflib mi
vykrikoval, ze mu chybaju metriky. Tak som skopol verdana.ttf na linux a
skonvertoval pomocou ttf2pt1 na verdana.afm. Pdflib sa to nepacilo, tak
som este vynural nejaku utilitu, ktora "upravuje" afm, a prehnal to cez
nu. Zabralo, a konecne som dostal vystup v pdf.
No a prisiel problem. Namiesto znakov s diakritikou som dostal prazdne
miesta. Po dokladnom rtfm som zistil, ze pri generovani pdf sa da
specifikovat kodova stranka. Tak som s tym maturoval do zdivenia, ale
najlepsie co som z toho dostal je vystup (asi) v iso-8859-1, kde
namiesto c s makcenom dostanem c s opacnym dlznom. Namiesto makk. l mam
3/4 a pod. Nemam ani len sajn, co tam treba, ako sa spravaju fontu v
linuxe, takze ak ma niekto nejake tipy - sem s nimi.
Taktiez by mi bodlo, keby mi niekto poslal nejaky font, ktory sa sprava
korektne trebars v StarOffice, najlepsie verdanu, alebo tahomu, pripadne
nieco pribuzne. Arial nechcem, a ako naschval ani ten mi nefungoval.
Potreboval by som aspon nejako izolovat problem, lebo momentalne je to
prilis siroke. Neviem ci je problem s fontom, pdflib, prehliadacom,
alebo cim... Nemam nijaky adobacky soft - distiler alebo nieco podobne,
iba pdflib.
Php mam nastavene tak, ze mi default koduje vo win-1250.
Presne rovnaky kod mi na testovacej masine s woknami vygeneruje nadherne
slovenske pdf, a na ostrej masine ani za nic.
dik,
gore.