[linux] Problem s diakritikou a fontami a pdf (loooong story)

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Čtvrtek Srpen 9 22:20:01 CEST 2001

7.8.2001 16:15:58, Dezider Góra <gora na wittmann.sk> wrote:

>Generujem pdf dokumenty on-the-fly vyuzitim php a pdflib modulu. Samo
>osebe chodive 100%.

Mozno, ze ti velmi nepomozem, ale zrovna posledny mesiac sa trochu hrabem okolo
T1 fontov: takze

>Pouzivam pismo Verdana, ktore nie je sucastou pdflib, a pdflib mi
>vykrikoval, ze mu chybaju metriky. Tak som skopol verdana.ttf na linux a
>skonvertoval pomocou ttf2pt1 na verdana.afm. Pdflib sa to nepacilo, tak
>som este vynural nejaku utilitu, ktora "upravuje" afm, a prehnal to cez
>nu. Zabralo, a konecne som dostal vystup v pdf.

Odporucam T1 font editor, cize http://pfaedit.sourceforge.net/

Je to to najlepsie pre linux. Nacitat vie sice iba pfb subory, ale dokazes v nom
nastavit vela veci (aj kodove stranky) a ukladat to vie tiez do vsetkeho mozneho...

>No a prisiel problem. Namiesto znakov s diakritikou som dostal prazdne
>miesta. Po dokladnom rtfm som zistil, ze pri generovani pdf sa da
>specifikovat kodova stranka. Tak som s tym maturoval do zdivenia, ale
>najlepsie co som z toho dostal je vystup (asi) v iso-8859-1, kde
>namiesto c s makcenom dostanem c s opacnym dlznom. Namiesto makk. l mam
>3/4 a pod. Nemam ani len sajn, co tam treba, ako sa spravaju fontu v
>linuxe, takze ak ma niekto nejake tipy - sem s nimi.

Si si isty, ze ta kniznica pouziva tebou zvoleny font?
Ja pdf robim cez pdfcslatex (je sucastou tetexu) a ten ti ukaze, ake fonty pouzije ->
pokial font nie je v konfiguracnom subore pre pdflatex, tak ho pdfcslatex nepuzije!!
Pozrel som si aj acrobatreader 5.0 pred chvilou a ten tiez pouziva jeden subor na
"namapovanie fontov..." Takze mne zatial vychadza, ze ta libka o tvojej Verdane asi
nevie. Skus pohladat nejaky konfigurak pre fonty pre pdflib.

>Taktiez by mi bodlo, keby mi niekto poslal nejaky font, ktory sa sprava
>korektne trebars v StarOffice, najlepsie verdanu, alebo tahomu, pripadne
>nieco pribuzne. Arial nechcem, a ako naschval ani ten mi nefungoval.

Pokial by si chcel nejaku konverziu nejakeho hotoveho fontu na T1 skus pozriet
projekt http://www.inf.bme.hu/~pts/textrace-latest.tar.gz
Je tam velmi dobra FAQ k T1 fontom (aj linky na adresy, kde su T1 fonty).
Pripadne (je to sice trochu nestastne uroba stranka , aspon podla mna)
http://www.math.bme.hu/~pts/tt2001/
je tam viac ako 800 pfb suborov (udajne spolu to ma okolo 60Mb), kde si mozno
najdes svoj font (mali by tam vsekty fonty EC pre latex prevedene do T1type).
Odporucam vsak si stiahnut http://www.math.bme.hu/~pts/tt2001/ecpfb.map.zip
a tam si pohladaj nejaky font, pozri to v pfaedit, "zaregistruj" pre oblubeny program a

>Presne rovnaky kod mi na testovacej masine s woknami vygeneruje nadherne
>slovenske pdf, a na ostrej masine ani za nic.

Mne sa skutocne pekne pdf podarilo iba s pdfcslatexom z RH * CZ. Neodporucam
pouzivat programy na konverziu z ps do pdf (kvalita vystupu a velkost vysledneho
suboru sa nedaju porovnavat s origalen vytvorenym pdf suborom), ale mozno aj to je
vychodisko z nudze.

Zdeno