[linux] Problem s diakritikou a fontami a pdf (loooong story)

Dezider Góra gora na wittmann.sk
Pátek Srpen 10 08:19:06 CEST 2001

No, predsa len nieco.

Zdenko Podobny wrote:

> Odporucam T1 font editor, cize http://pfaedit.sourceforge.net/

Bohuzial, na servri mam sice x nainstalovane, ale pouzivam putty, takze mi to moc nepomoze.

> Je to to najlepsie pre linux. Nacitat vie sice iba pfb subory, ale dokazes v nom
> nastavit vela veci (aj kodove stranky) a ukladat to vie tiez do vsetkeho mozneho...

Takze ak by som skonvertoval verdanu do pfb, tak ju viem otvorit a potom exportnut do afm?

> Si si isty, ze ta kniznica pouziva tebou zvoleny font?
> Ja pdf robim cez pdfcslatex (je sucastou tetexu) a ten ti ukaze, ake fonty pouzije ->
> pokial font nie je v konfiguracnom subore pre pdflatex, tak ho pdfcslatex nepuzije!!
> Pozrel som si aj acrobatreader 5.0 pred chvilou a ten tiez pouziva jeden subor na
> "namapovanie fontov..." Takze mne zatial vychadza, ze ta libka o tvojej Verdane asi
> nevie. Skus pohladat nejaky konfigurak pre fonty pre pdflib.

Ano pouziva. Dokument je vygenerovany spravne, az na znaky s diakritioku. Pdflib ma vlastny
konfigurak, ktory je nastaveny spravne, vola sa pdflib.upr. Su tam uvedene okrem fontov aj
mapovania kodovych stranok.
Neviem, ci to ma nieco spolocne s tymto, ale nepomohlo by zaragistrovanie noveho fontu do
xfont servra? Bohuzial pri nazve koncim. Stretol som sa s tymto pojmom, ale to je
vsetko....

> Pokial by si chcel nejaku konverziu nejakeho hotoveho fontu na T1 skus pozriet
> projekt http://www.inf.bme.hu/~pts/textrace-latest.tar.gz

Ta linka nezabrala, 404.

> Je tam velmi dobra FAQ k T1 fontom (aj linky na adresy, kde su T1 fonty).
> Pripadne (je to sice trochu nestastne uroba stranka , aspon podla mna)
> http://www.math.bme.hu/~pts/tt2001/

Z nazvov tych fontov som jasny....

> je tam viac ako 800 pfb suborov (udajne spolu to ma okolo 60Mb), kde si mozno
> najdes svoj font (mali by tam vsekty fonty EC pre latex prevedene do T1type).
> Odporucam vsak si stiahnut http://www.math.bme.hu/~pts/tt2001/ecpfb.map.zip
> a tam si pohladaj nejaky font, pozri to v pfaedit, "zaregistruj" pre oblubeny program a

> Mne sa skutocne pekne pdf podarilo iba s pdfcslatexom z RH * CZ. Neodporucam
> pouzivat programy na konverziu z ps do pdf (kvalita vystupu a velkost vysledneho
> suboru sa nedaju porovnavat s origalen vytvorenym pdf suborom), ale mozno aj to je
> [...]

To ani nechcem. Mozno by sa dalo nejako vyrobit ps cez php a to potom prehodit do pdf, ale
nie je to cesta, ktorou by som sa chcel uberat.
Nemohol by si sa prosim ta pozriet na to moje afm, ci vobec obsahuje znaky pre kodovanie
1250?
Ak ano, poslem to privatne.
dik,
gore.