[linux] rc.d v rh6.2

Martin Patka smartin na mikros.mikroservis.cz
Pátek Srpen 10 14:08:15 CEST 2001

Zdravim,

> mam tu jednu teoreticku otazku.
> v adresary /etc/rc.d/
> su adresare ako
> init.d/
> rc0.d/
> .
> .
> .
> rc6.d/
> zaujimalo by ma, kto v tychto adresaroch vytvara linky smerujuce do /etc/rc.d/init.d/ ???

program chkconfig . V kazdem ze scriptu v init.d je obsazen radek podobny:
# chkconfig: 2345 85 15

a podle nej se vytvari odkazy v patricnych runlevelech.
Prvni cislo je seznam runlevelu, druhe je "poradi" pri startu, treti cislo
je "poradi" pri shutdownu.

> moj problem. po instalacii som mal apache instalovany z rpm. vtedy sa mi pri
> starte pocitaca pustil demon automaticky. potom som preinstaloval apache z
> binariek, a teraz sa mi po starte nespusta.

nejjednodussi je vytahnout si ten script "httpd" z rpm-ka a potom
'chkconfig --add httpd'

> v /init.d/ som vytvoril subor httpd, ale neviem ako vytvorit link v uz uvedenych adresaroch /rcX.d/ (tie linky
> sa zacinaju Kcislohttpd alebo Scislohttpd - co to cislo predstavuje???)
> vdaka za vysvetlenie.

Scislo je "poradi" pri startu, Kcislo je "poradi" pri shutdownu

Zatim

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301,623719
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 624592
http://www.mikroservis.cz         http://www.mikroservis.cz/~martin