[linux] Distribucia SK (slovnik)

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Sobota Srpen 11 06:38:42 CEST 2001

8.8.2001 13:32:34, Juraj Bednar <juraj na bednar.sk> wrote:

>Ahoj,
>    www.penguin.cz/~martinmv/
>
>       Juraj.

Problem je v tom, ze ten slovnik je akosi mrtvy (neviem, ci sa nieco zmenilo v
poslednej dobe, ale "2.5.2000 Do slovníku bude brzy doplnìno více ne¾ 1493 slov"
ma dost davno prestalo bavit citat...)

Navyse ma dost chyb. Tento slovnik vychadzal (tipujem ze asi 80-90% slovnych
spojeni) z QDict (Mysql+databaza slovicok+frontend v Qt1 - mam to niekde napalene
ale uz na sieti nie je dostupny),ktory sa mi pacil viacej, ale nemal frontend na konzolu
atd...

Ak vies anglicky, tak ti radsej odporucam www.dict.org (stiahni si z tade demona dictd
a slovnik dict-wn -> slovnikov je tam viacej, ale tento je fakt spicka; frontendy pre web,
konzolu, Gnome aplet; moznost pouzivat slovniky nie len lokalne ale aj na webe
[odpada starostlivost o aktualizaciu] ). Je to ukazka ako ma vyzerat normalny slovnik.
Ak tomu pouzijes ako frontend Kdict, tak budes velmi milo prekvapeny.

Ja som exportoval slovicka z Qdict a www.penguin.cz/~martinmv/, sortol, jointol (Ano
v obidvoch slovnikoch su duplicitne a ak sa nemilim aj triplicitne udaje) a
skonvertoval pomocov awk, aby som to pouzil pod dict. (ma to iste nevyhody - musis
sa vytvorit anglisko-slovensky aj slovensko anglicky slovnik), ale inak je to super.

Mimochodom, ked som si vytvoril tuto novu databazu, tak som zistil ze je tam dost
vela chyb -> preklepy v ang. aj sloven. slovach, skoro vsetky slovne spojenie
skratene na  20 znakov (nie je to vsak problem databazy s posledneho dostupneho
Qdictu - ta pouzivala tusim 40 znakov-aj to sa vsak ukazalo ako malo) plus take
blbosti, ako ze pri dost vela pridanych menach su pouzite tvary pre muz., zen, aj
stredny rod (t.j. pre napr pre 'nice' je tam 'pekny', 'pekna', 'pekne'), co v praxi len
zabera miesto (a teda spomaluje databazu).

Stalo by za to asi vytvorit novu databazu (ako projekt linux.sk???), kde by boli iba
spravne vyrazy + k nej skripty, ktore by by umoznovali import do lubovolneho
dostupneho (preferovaneho) enginu...

Zdeno