[linux] Re: linux na inzine rebuttal (sort of) AKA 58 riadkov, 431 slov a 2640 znakov proti windowsu

Pátek Srpen 17 15:53:57 CEST 2001

Caf.

On Fri, Aug 17, 2001 at 08:41:31AM +0200, Miro Vesely wrote:
> a co si chcel povedat? ze windows je shit?
Pisal som tam. Hodinu som zabil picovinou ktora tam je len preto, lebo
Microsoft si mysli, ze je to dobre, ale vsetkych len zbytocne buzeruje.
Windows mi neustale brani v tom efektivne pracovat a preto ho nepouzivam.

Stale odmietas akceptovat, ze rozni ludia maju rozne potreby, typicka
argumentacia windowsaka. Co ma je po tom, co Microsoft chce, ja budem robit
to, co chcem JA.

>to vieme. aj linux, prave som ho zmazal. privela komplikacii. keby som mohol
>pod linuxom robit, naucil by som sa, ale multimedia a strih videa... skoda
Zhodou okolnosti developujem multimedialny softver pre linux a mal som v juni
prednasku s titulom "Linux Multimedia" na rakuskej show "Linuxdays". Dovody,
ktore som uviedol, preco pouzivam linux:

----------cut------------
Wieso Linux?

Source Code zu Treibern und Programmen
Kontrolle
Kosten
Latenzzeiten
Integration
Automatisierung
--------cut--------------

Preklad:

----------cut------------
Preco Linux?

zdrojovy kod k ovladacom a programom
kontrola (v zmysle anglickeho control teda aktivne)
naklady
latencne casy
integracia
automatizacia
--------cut--------------

Spravil som si s pomocou linuxu a dalsieho open-source softwaru multimedialny
jukebox (masinu specializovanu na multimedia), ktora ma pripojku na
zosilnovac, televizor a toslink na minidisk, databazu s web frontendom, da sa
ovladat aj infracervenym dialkovym alebo shellom, maly VFD-displej, vie
prehravat mpg, avi/divx, asf/wmv, mp3, ogg-vorbis, realmedia, Video-DVDcka,
AudioCDcka, obrazky, tieto mozu byt na lubovolnom disku, cdcku, dvdcku alebo
niekde v sieti. Vie grabovat audiocdcko do mp3jek alebo ogg-vorbis puhym
zmacknutim jedneho tlacitka na dialkovom, podporuje automaticky CDDB.
Zautomatizovane mam aj palenie CDciek a nahravanie muziky na minidisc. Okrem
toho to ma spustu ficur na ktore sa uz nepamatam ze som ich naprogramoval, ale
ubezpecujem ta ze su cool. Aha na jednu som si spomenul: automaticke
bookmarky. Ked pozeram nejaky film a musim to prerusit niecim inym, ked ho
zacnem pozerat niekedy inokedy, automaticky skoci tam, kde prestal. Aby som
nezabudol, ta masina je 24/7 pristupna z internetu.

Na rozdiel od windowsu si mozem skopirovat dvdcko na videokazetu, pod
windowsom to nejde lebo closed-source dvd prehravace musia povedat videokarte,
ze ma zapnut macrovision. Zase dalsia picovina co si nejake firmy myslia, ze
je to dobre. Takto mozem skopirovat (podotykam legalne) dvdcko na kazetu mame,
ktora dvd prehravac nema. (aby som bol presny, open-source dvd-prehravac vlc,
ktory pouzivam, ide aj pod windowsom takze zrejme to pod windowsom skopirovat
ide, nie vsak bez open-source)

Nemam sajnu ako by som toto vsetko robil pod windowsom (asi je to trocha
zlozitejsie ako screenshoty). Toto neni vtip, ja ozaj nemam najmensiu potuchu.
BTW prehravanie DVDciek som tam doprogramoval extra kvoli tej prednaske, takze
sa da predpokladat, ze to moc tazke nebolo.

Tak si chod naspat k tomu, co sa ti viac lubi a ludi, ktory chcu na pocitaci
nieco zmysluplne robit nechaj na pokoji.

Moja povodna reakcia bola myslena polovazne a bola v nej pouzita podobna
argumentacia ako v tom tvojom povodnom clanku (mna ostatni nezaujimaju, kto je
viac?), tak sa necuduj.

> Mirex.
S pozdravom,

  Hello, this is Bill Gates and I pronounce Monopoly, er, Windows as Windows.