[linux] Re: linux na inzine rebuttal (sort of) AKA 58 riadkov, 431 slov a 2640 znakov proti windowsu

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Srpen 18 13:20:22 CEST 2001

Ahoj,

> Podla mna gimpu chyba hlavne podpora cmyk a separacia farieb. Mari sa mi ze
> ICM profily uz podporovane su. Co este potrebujes?  Okrem toho, ako som uz
> povedal, ked budu dostatocne rozsireny, adobe to urcite portne.

CMYK je v CVS head myslim. Ja by som skor potreboval dobry vektorovy
editor.

Adobe nic portovat pre Linux nebude a je to tak dobre.

> Iste, ked niekto potrebuje podporu nejakeho proprietarneho zariadenia, treba
> si na to pockat. Rovnako na podporu specifickeho softveru pre niektore branze.
> Ked si od nejakeho toho proprietarneho programu alebo zariadenia zavisly, tak
> si zaroven odkazany na windows.

A preto by si mal tlacit na vyrobcu a _NEKUPIT_ zariadenie, ktore nie je
podporovane tvojim systemom.

> Podla mna vsak podstata linuxu nie je v tom, ze jednoducho nahradi zavislost
> na nejakom programe zavislostou na inom. Cielom je ponukat open-source
> alternativy. Linux nevznikol a nevyvija sa, lebo "windows je blby". Linux
> vznikol, lebo jeho developeri su presvedceni o vyhodach open source a/alebo
> free software.

Alebo ani nie su o nicom presvedceni, citia sa pohodlne a je pre nich
dobry.

> Najala si ma prave jedna firma, aby som pomohol migrovat jednu organizaciu
> komplet na linux (servre, workstationy, portovanie softwaru, support).
> Argumenty su, ze support windowsu je prilis drahy.

Jasne. S takymito vecami sa v sucasnosti stretavam coraz castejsie.
Firmy si to proste spocitaju a zistia, ze tie miliony usetria.

    Juraj.

|Juraj Bednar             | Homepage at http://juraj.bednar.sk/       |
|computer journalist      | Store at http://www.geekstore.sk/         |
|system administrator     | PGP key: http://juraj.bednar.sk/          |
|independent consultant   | Please stand for your freedom!            |
|Please don't send me mail using proprietary file formats             |