[linux] Resetovanie pocitadiel na interface a L2 statistiky

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Neděle Srpen 19 21:28:30 CEST 2001

Zdravim,
existuje nejaky rozumny neagresivny sposob ako zresetovat urcite hodnoty
pocitadel na interface ?
Mam na mysli konkretne ethernet interface, ktory nemozem zhodit a nabehli
na nom nejake chyby a kedze to chcem testovat, potrebujem to vynulovat ...
Nechcem spravit ifconfig eth0 down, lebo potrebujem zachovat pocet
prenesenych packetov, chcem len vymazat hodnoty pre dropped, overruns a
carrier.

Existuje v linux-e nejaky soft co by dokazal zobrazit L2 statistiky
rovnako ako napr. switch (manazovatelny)? Mam len obycajny switch bez
manazmentu a na interface routeru mi nabehli nejake chyby (za 12 dni
prevadzky ma na interface TX packets:100129685 errors:2 dropped:8
overruns:2 carrier:2). A zacina ma to znepokojovat, lebo doteraz som take
hodnoty nikdy nemal, mam kvalitnu (premeranu) kabelaz a kratke
vzdialenosti...

PSIkappa
psi na atlantis.sk