[linux] problem pri kompilacii

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Srpen 20 17:00:35 CEST 2001

Maros Klempa wrote:

> A niekedy sa oplati precitat si aj e-mail na ktory odpovedam.

Za toto mam chut napisat ti nieco osklive ale este sa ovladnem!

> Potom by si vedel, ze potrebnost gd pred instalaciou mrtg
> som si zistil aj sam.

Tak preco si to potom skusal instalovat BEZ gd, ked si si to zistil
uz PRED instalaciou? Lebo si napisal:

> [...]

Potom by ti "rpm -i --test mrtg" toto asi neoznamil ak by si si uz
PREDTYM nainstaloval gd. Lenze ty si asi nepozrel na tu stranku
(kde by si to vsetko zistil), ale skusil "rpm -i --test" aby ti
ukazal co bude potrebovat, ze?

> Libpng aj zlib som zase potreboval pred instalaciou gd. Tie som tiez
> nainstaloval.

To uz v tvojom prvom maili NEBOLO:

ANO, je sucastou libpng! Tak naco sa potom pytas, ci je sucastou
INEHO balika ked uz vies ktoreho a aj si si ho nainstaloval?

> Moja otazka ale znela, preco po pokuse skompilovat gd prika-
> zom "make install" dostavam hlasku o chybajucom png.h? Subor
> tohto mena nie je sucastou baliku gd ale jeden z programov v baliku
> gd obsahuje direktivu #include "png.h". Takze by png.h tam mal byt, nie?

Vies co? Premozem sa a este ti odpisem, ale uprimne povedane, nemam
rad, ked niekto, komu sa snazim pomoct, na mna vyleti. Takze tentokrat
trosku detailnejsie, lebo vidim, ze navody sa ti citat nechce:

Ak chces kompilovat mrtg, potrebujes aj graficke kniznice (libpng,
libgif, libjpeg, podla toho co si navolis). A nie len samotne
libpng-runtime-lib, ale aj libpng-devel/include/ci_ako_sa_to_vola.
Tam je aj png.h.

Predpokladam, ze namiesto skompilovania libpng-tar.gz (ktore by ti
vytvorilo aj devel a include) si si stiahol len rpm-ko a teraz sa
cudujes, preco tam nemas *.h, ze je to tak?

Alebo si zabudol pri kompilacii mrtg dat
./configure --prefix=/usr/local/mrtg-2       \
             --with-gd=/usr/local/src/gd      \
             --with-z=/usr/local/src/zlib     \
             --with-png=/usr/local/src/libpng
(tiez v navode na tej web-sajte o mrtg)

Pozri, ja si mrtg kompilujem vzdy ked vyjde nova verzia, robim si
z tar.gz aj rpm a srpm a nieco o tom viem, ale ak mas pocit, ze
som ten tvoj mail necital pozorne, tak si potom porad sam...

Jarry