[linux] mirroring

Úterý Srpen 21 00:47:30 CEST 2001

On Mon, Aug 20, 2001 at 04:39:31PM +0200, Bohdan Spes wrote:
> Zdravim.
caf

> 	Neviete poradit nejaky free soft alebo scripty ala rsync, mirrordir  na
> mirrorovanie serverov. Potrebujem mirrorovat beziaci server pravidelne a ked
> padne tak ho nahradit tym druhym. Nieco ako failsafe cluster. Potreboval by
> som aby sa to dobre konfigurovalo, lebo mirrorovat treba vela directories a
> vela adresarov treba z toho podstromu nemirrorovat, tak aby to malo nejaky
> konfigurak. Problem je, ze ten prvy server je us nasadeny a nemozem tam
> prerabat fs na mountovany cez nfs co by bolo napriklad ako zabezpecit aby oba
> servery mali rovnake data.
Ja som nieco take naprogramoval, vie to okrem ineho failover-cluster a
synchronizovat si data. Synchronizaciu robim dvojako, system denne cez rsync,
data cez perl, lebo kontroluje aby nepreniesol korruptnute data ked ich akurat
updejtuje.

Nam to fici uz asi od polky maja na riadne zatazenych masinach, a maximalna
doba vypadku je 30 sekund (teda za 30 sekund to dokaze vypadok deteknut a
spravit takeover).

Neni to este releasnute, ale planujem to releasnut tento tyzden, uz som sa na
to zacal pripravovat. Minuly tyzden som to optimalizoval na rychlost. A je to
troska specificke na nasu sajtu, ale nie moc.

Mozes mi presnejsie povedat, CO chces mirrorovat? Aby som ti vedel poradit ci
je to vhodne. A dalej by bolo dobre aby si mo povedal, aku distribuciu
pouzivas a v pripade, ze to neni RedHat alebo Mandrake, povedal, kde a ako ma
ulozenu konfiguraciu siete.

> Bohdan Spes
S pozdravom,

         The computer revolution is over. The computers won.