[linux] problem pri kompilacii

Peter Ivanyi ivanyi na internet.sk
Úterý Srpen 21 00:41:17 CEST 2001

On Mon, 20 Aug, 2001 at 17:00:35 +0200, Jarry guru wrote:
> Maros Klempa wrote:
>
> Za toto mam chut napisat ti nieco osklive ale este sa ovladnem!

> Tak preco si to potom skusal instalovat BEZ gd, ked si si to zistil

> Potom by ti "rpm -i --test mrtg" toto asi neoznamil ak by si si uz
> PREDTYM nainstaloval gd. Lenze ty si asi nepozrel na tu stranku
> (kde by si to vsetko zistil), ale skusil "rpm -i --test" aby ti
> ukazal co bude potrebovat, ze?

[odstrihnute]

> [...]
> vytvorilo aj devel a include) si si stiahol len rpm-ko a teraz sa
> cudujes, preco tam nemas *.h, ze je to tak?
>
> Alebo si zabudol pri kompilacii mrtg dat
> ./configure --prefix=/usr/local/mrtg-2       \
>              --with-gd=/usr/local/src/gd      \
>              --with-z=/usr/local/src/zlib     \
>              --with-png=/usr/local/src/libpng
> (tiez v navode na tej web-sajte o mrtg)
>
> Pozri, ja si mrtg kompilujem vzdy ked vyjde nova verzia, robim si
> z tar.gz aj rpm a srpm a nieco o tom viem, ale ak mas pocit, ze
> som ten tvoj mail necital pozorne, tak si potom porad sam...

Ono je trosku problem v tom, ako vyriesit dilemu, ze aku cenu ma
rpm databaza nainstalovaneho sw, aby bola konzistentna. Systemy
zalozene na nejakom inteligentnejsom balickovaci budu vzdy pindat
na nedoriesene zavislosti, ak sa instalacia nejakych komponentov
udiala bez ich rezie, aj ked asi podporuju nejaku formu seba-
znasilnenia. Kazdy sa musi rozhodnut sam, akym sposobom bude
svoj system spravovat.

Ak rpm db ano, tak treba doplnit, ze napr. uvedeny priklad
s ./configure treba hladat v spec subore rpm po nainstaleni src.rpm
balikai a vyrobit rpm, inac nepouzivat rpm -i *... alebo aspon
prepacit rpm jeho nemiestne komentare.

Peter