[linux] problem pri kompilacii

Maros Klempa klempam na protherm.sk
Úterý Srpen 21 09:17:13 CEST 2001

Asi si nerozumieme. NAJPRV som si cez "rpm -i --test mrtg" otestoval
ci mam vsetky sw potrebne na beh mrtg uz nainstalovane. Tam som sa
dozvedel, ze mi chyba gd. Ziadny dalsi balik, iba gd. Mrtg som teda
neinstaloval, iba som si ho otestoval. To sa mi nezda az tak zly postup.
Potom som si stiahol gd (tar.gz, nie rpm). Na domovskych strankach
gd som sa docital, ze potrebujem este zlib a libpng. Stiahol som si najprv
zlib (tar.gz) a potom aj libpng (rpm). Tie som nainstaloval. Potom
som sa vratil ku gd a prikazom "make install" som ho skusil skompilovat.
Ale s vysledkom, ktory som uz popisoval. Takze som skutocne nevedel,
kde robim chybu. Vsak mam v pocitaci vsetky pozadovane baliky a aj
tak to nejde.
V tvojom druhom e-maily je napisany asi dovod. Libpng som instaloval
z rpm a nie zo tar-ka. Takze teraz sa velmi cudujem, ze tam to pnd.h
nie je. Znova som sa kukol na stranku
http://www.boutell.com/gd/manual1.8.4.html
kde je dokumentacia k instalacii gd. A tam nie je ani zmienka o tom, ze
treba instalovat zo zdrojakov a nie z rpm. Je tam iba veta: "Do not send me
email
asking why png.h is not found." To je sice pekne, ze sa nema pytat
autora, preco jeho sw nejde nainstalovat, ale kam sa mam potom obratit.
Napadlo mi, ze konferencia bude dobre miesto. Mal som vsak v prvom
majli napisat, ze nie som v linuxe guru ale lamer. Takze ma rozhodi aj
takyto (asi) maly problem.

maros klempa