[linux] problem pri kompilacii

Jarry guru jarry na gmx.net
Úterý Srpen 21 09:49:10 CEST 2001

Maros Klempa wrote:

> Asi si nerozumieme. NAJPRV som si cez "rpm -i --test mrtg" otestoval
> ci mam vsetky sw potrebne na beh mrtg uz nainstalovane. Tam som sa
> dozvedel, ze mi chyba gd. Ziadny dalsi balik, iba gd. Mrtg som teda
> neinstaloval, iba som si ho otestoval. To sa mi nezda az tak zly postup.

Nevravim, ze je zly, ale podla mna mrknut sa na web-stranku mrtg
je lepsi postup. Ono totiz "rpm -i --test mrtg" ti povie, ze
potrebuje gd, ale nema uz ako vediet, ze gd bude potrebovat
libpng (atd). Ak by si takymto sposobom chcel instalovat
X-sy alebo KDE, tak by si sa v tom strome zavislosti uplne
stratil...

> Potom som si stiahol gd (tar.gz, nie rpm).

Jedna (myslim si ze dobra) rada:
Ak instalujes soft ku ktoremu treba viac balikov, tak
bud vsetko tgz, alebo (s)rpm. Nemiesat dokopy! Ak dobre
citam tvoj mail, tak mrtg a libpng chces instalovat
z rpm-binariek, gd a zlib z tgz-zdrojakov. Preco ???

Moj osobny postup je asi ten, ze vzdy si stiahnem tgz
zdrojaky, hodim do srpm podadresara, upravim "spec" file
a sam si vyrobim rpm aj srpm. Takto viem, ze kazdy z tych
"lib" zdrojakov mi vytvori 1 srpm, ale viacero (tusim 3) rpm
balikov. No a ze pre kompilaciu gd je potrebne aj
libpng-devel...rpm to je uz potom zjavne...

> Na domovskych strankach
> gd som sa docital, ze potrebujem este zlib a libpng. Stiahol
> som si najprv zlib (tar.gz) a potom aj libpng (rpm).

Ako vravim: zlib sa ti nainstalovala cela, z libpng iba runtime.
Keby si vsak libpng hladal povedzme na rpmfind.net, vyhodil
by ti ako vysledok libpng.rpm, ale aj libpng-devel. A potom
by ta asi trklo, ze sa oplati skusit nainstalovat aj tie
vyvojove kniznice...

Jarry