[linux] Problem s kompilaciou

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Úterý Srpen 21 22:20:33 CEST 2001

Zdravim,

Neviem ako, ale podarilo sa mi "nieco" spravit, co malo za nasledok, ze  kompiler na
mojom systeme (MDK 8.0) nie je schopny prilinkovat ziadnu linku. Chcel by som
vediet, ci sa to niekomu uz stalo, pripadne ako to odstanil (mne sa to uz predtym stalo
-> na redhate 6.x, mdk7.2, ale vtedy som to riesil cez upgrade systemu -> vzhladm na
to, ze sa mi to stalo 3 krat rad by som sa tomu nabuduce vyhol).

Prejavuje sa to nasledonou hlaskou:
[root na localhost latency-graph-0.2]# make
gcc -L. -L/usr/local/lib -o testlatency testlatency.o -llatency-graph -lgd
./liblatency-graph.a(latency-graph.o): In function `draw_latency_graph':
latency-graph.o(.text+0x1738): undefined reference to `gdImageGif'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [testlatency] Error 1

Tento problem sa tyka vsetkych libiek (a vzdy je to hlaska:undefined reference to ...)
Problem bude ani s nejakou utilitou, ktora sa pouziva prinlovani, lebo tento isty
problem nastane pri vsetkom (dokonca aj vtedy, ak sa pokusim prekompilovat nieco,
co som kompiloval na tomto systeme pred 2 mesiacmi), co odkazuje na libky v style
-L/xxx/yyy/zzz/ alebo -labc....

Problem nebude priamo v kompilery, elbo funkcny kernel vykompilujem aj teraz...

Mate niekto podobny skusenost?

Zdeno