[linux] <OT> Usporny server...

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Srpen 23 10:21:31 CEST 2001

Caute!

Mam takyto plan:
Mam doma neobmedzene ADSL-ko a chcel by som si zo starych
komponentov poskladat akysi viacucelovy server-router-firewal,
cez ktory by som zo svojho hlavneho kompu chodil na net.

No a tento server-router-firewall by samozrejme bezal
na linuxe, a bol "up" 24h/denne (web, mail, ftp...).
V tejto suvislosti sa zamyslam nad tym, ako ho spravit,
aby mal co najmensiu spotrebu (aby som neskrachoval
na uctoch za elektrinu :-)

Prva vec ktora ma napadla je ze z neho vyhadzem po
instalacii vsetko, co tam nie je treba. Cize ziadny
flopac, cdrom, klavesy/mys, zvukovka ci graficka karta
tam nebude (nabootuje aj bez nej?).

Iba mo-bo (stary dobry Abit/BX), cpu (daky ten Celer400),
2 sietovky (asi 3com-y) a disk. BTW, neda sa niecim
disk nahradit? Nejake flash-karty, alebo ine pamatove
medium? Prinajhorsom tam planujem dat daky notebookovy
disk. Da sa to pripojit na ATX-zdroj bez nejakych vacsich
uprav? Alebo poznate nejaky iny usporny disk? Cosi som
pocul o tichom Quantum-e/4400rpm...

Da sa pod linuxom spojit 2 kompy cez USB? Ak ano, to
by som usetril 1 sietovku...

Mate niekto nejake dalsie napady, ako by sa dal takyto
server optimalizovat na minimalnu spotrebu elektriny?

Jarry