[linux] <OT> Usporny server...

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Srpen 23 12:14:55 CEST 2001

Kocur wrote:

> Pouzi neaky slabsi zdroj.....

To treba? Myslel som, ze zdroj nebezi vzdy na plny
kotol, ze ak na vystupe 300W zdroja su zariadenia ktore
beru 100W, tak prikon zdroja je len 100W x ucinnost...

Ak by to tak nebolo a zdroj by vzdy zo siete tahal 300W,
tak sa to niekde musi stracat. Zeby teplo? Ale to by
bolo dost nelogicke (cim mensi odber zo zdroja, tym
vacsie absolutne straty).

Ked sme uz pri tych zdrojoch, vraj vacsie zdroje
maju lepsiu ucinnost, t.j. 300W zdroj pri odbere 100W
ma vyssiu ucinnost (nizsie straty) ako 200W pri
rovnakom odbere...

> na ten disk z notebooku budes potrebovat redukciu...
> a disky z notebooku iduu len na 5V a odber max. 0.5 A

To by sa malo dat vyrobit. Prikon len 2.5W??? Super!

Peter Surda wrote:

> Inac podla mna na router a slaby server staci v pohode
> pentium 166, teda pod linuxom.

Nemam poruke taku vykopavku. Ale mozno skusim "podtaktovat"
moj celer, ak to pojde. Potom by mozno stacil aj vacsi
pasivny chladic...

> Ked chces malu spotrebu, kup rovno nejaky starsi notebook,
> aj som to v dajakom howto cital ze to odporucaju.

To ma uz napadlo, len sa obavam, ci moze notebook bezat cele
dni a noci v kuse. Sa mi zda, ze na toto nie su notebooky
stavane. Ja len ze aby mi nezhorel (a spolu s nim cely
byt). A navyse, neviem, ako by som na starsi notebook
zavesil 2 sietovky, tie starsie a lacnejsie maju obvykle
len 1 sachtu na pcmcia karty, nic vstavane od vyroby...

Jarry