[linux] <OT> Usporny server...

Čtvrtek Srpen 23 12:42:07 CEST 2001

On Thu, Aug 23, 2001 at 12:14:55PM +0200, Jarry guru wrote:
> Nemam poruke taku vykopavku. Ale mozno skusim "podtaktovat"
> moj celer, ak to pojde. Potom by mozno stacil aj vacsi
> pasivny chladic...
Urcite sa da zohnat. Ja som zohnat compaq deskpro 4000 (P166/32MB, 1.5GB,
onboard ether+video) za 2000 silingov co je v pohode.

> To ma uz napadlo, len sa obavam, ci moze notebook bezat cele dni a noci v
> kuse. Sa mi zda, ze na toto nie su notebooky stavane.
Ja mam skoro 2 roky notebook a bezim ho furt, ked ho prenasam, suspendujem,
takisto obcas na noc. V izbe mam momentalne 29°C. Je sice dost teply ale
horiet mi nehori. Vsetky komponenty drzia, len na disku sa po 13 mesiacoch
pouzivania objavilo asi 16 badblockov tak som kupil novy.

Dokonca ten moj v testoch vysiel prilis teply v porovnani s ostatnymi. Ale
nevsimol by som si, ze by sa to v niecom negativne prejavilo. Senzory bud
nemam alebo pod linuxom nechodia (neviem), takze presne udaje nemam.

Notebook ma aj tu vyhodu, ze vypadok prudu prezije omnoho lepsie ako normalny
comp, aj keby mal upsku. Na druhej strane sa da menej chybnych komponent
vymenit. Hej a samozrejme je lepsie mat v notebooku specialny procesor,
standardne sa omnoho viac hreju a s nimi by som 24/7 radsej neskusal.

Aj ked podla mna je low-sportreba na routri somarina, radsej zaplatim viac za
elektrinu.

> Ja len ze aby mi nezhorel (a spolu s nim cely byt). A navyse, neviem, ako by
> som na starsi notebook zavesil 2 sietovky, tie starsie a lacnejsie maju
> obvykle len 1 sachtu na pcmcia karty, nic vstavane od vyroby...
No treba 2 pcmcia sloty, to nemaju snad len nejake hrozne stare.

> Jarry
S pozdravom,

            Secret hacker rule #11: hackers read manuals.