[linux] OT:PERL adresare

Robert Madaj ml.linux.sk na istrobanka.sk
Úterý Srpen 28 11:24:27 CEST 2001

na nacitanie suborov/adresarov
pouzivam toto:

$subory = "nejakacesta";

opendir(DIR, "$subory") || die "can't opendir $some_dir: $!";
#$adr=readdir(DIR);
#if (-d $adr) { @dots += $adr; }
@dots = grep { /^.+/ && -f "$subory/$_" } readdir (DIR);
closedir DIR;

tu konkretne vyberam len subory ale ked vymenis -f
za nieco ine..

po skonceni mas zoznam suborov/adresarov v @dots
a mozes si ho prejst cyklom.

IM> podmienka:
IM> napr. takto: next unless($file=~/jpe?g$/);
IM> - "ak sa subor vola *jpg alebo *jpeg tak pokracuj, inak chod na dalsi
IM>   subor"

www.manualy.sk - na zaciatok
potom je par dobrych kniziek:
CGI programovani (priklady vacsinou v perle -
konkretne, takze da sa vela naucit)
v Computer press vysli dve tri knizky priamo perl.