[linux] Editovanie pdf

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Středa Srpen 29 17:10:18 CEST 2001

27.8.2001 10:37:07, Martin Kavec <martin.kavec na uku.fi> wrote:

>Ahojte
>
>	mohol by mi niekto prosim poradit, ako co najjednoduchsie editovat pdf
subor.

Dost zalezi od toho, co si predstavujes pod editovanim...
AFAIK pod linuxom nie je pdf editor. A aj pod tym druhym OS su to tusim len (ale tymto
som si neni celkom isty) produkty od ADOBE, co to zvladaju. Takze pokial chces
editovat pdf, pokus sa ziskat "zdrojak", z ktoreho bolo pdfko vytvorene... a potom to
pojde lahko.

Pokial ku zdrojaku pristum nemas, tak ti zostava asi iba nieco ako hackovanie
dokumentu:-(. T.j. pomocou xpdf alebo aj gv, gs mozes ziskat textovu cast dokumentu,
Ak si to pdf ulozis ako ps, tak v GIMPe mozes ziskat z neho obrazky. Potom si to
poskladaj dokopy, sprav "zdrojak" napr. pre pdftex a si (mozno) tam, kde si chcel.

Zial o inej ceste neviem. Ale skus prehladat fresmeat albo aj dalsie linuxove zdroje, ci
sa v poslednej dobe nieco neobjavilo...

Zdeno