[linux] Miro je stale mimo (post do fora na inzine)

Středa Srpen 29 22:39:54 CEST 2001

Cafko ludia!

Podla Mirovych reakci vidim, ze stale moj postoj, a postoj
velkeho mnozstva dalsich, nechape.

Miro hovori: "Linux nemam rad". Ja vsak netvrdim opak o Windowse. Mna Windows
NEZAUJIMA a nechcem s nim mat nic spolocne, nemam k nemu ziadny citovy vztah.
Chcem ho IGNOROVAT a nevyjadrovat sa k nemu. Bohuzial to nejde. Zo vsetkych
stran na mna "utoci" nekompatibilnymi formatmi, pritom casto s pomocou ludi,
ktori su moji priatelia a vlastne za nic nemozu, lebo su tak na to tak
jednoducho zvyknuti a nevedia, ze ked po mne ziadaju kompatibilitu, odo mna
vlatne ziadaju aby som Windows pouzival a kupoval rozne produkty ktore
nechcem.

Tieto "utoky" od linuxakov vyzaduju aktivnu obranu, popripade protiutok.
Niektori to riesia tak, ze furt niekomu nadavaju a tvaria sa hrozne dolezito.
Ja to riesim tak, ze sam vyvijam drajvre, software, propagujem linux, skolim
ludi, pomaham v mailing listoch a na IRCe atd.

Nepropagujem linux kvoli nejakej "svatej vojne proti windowsu". Mojim cielom
nie je znicit windows a kazeho prinutit pouzivat linux. Mojim cielom je pomoct
sebe a ostatnym znizit dosah zavislosti na Windowsoch a proprietarnych
formatoch vseobecne (a samozrejme zarobit si pri tom a mat zabavu :-)). Myslim
si, ze moje aktivity pozitivne ovplyvnuju vsetkych uzivatelov pocitacov,
nielen linuxakov, lebo linux tu nie je nato, aby ludi robil zavislych, ale aby
ich robil slobodnych.

Ked pouzivam linux, nikoho nenutim ho pouzivat tiez. Linux je otvoreny system
a hocikto, kto chce spolupracovat je vitany. Vo svete Windowsu to tak nie je.
Ked chce niekto ne-Windowsovsky spolupracovat s Windowsom, musi sa pripravit
na tazku pracu.

Ked niekto chce pouzivat produkty Microsftu, prosim, ja budem ten posledny,
kto mu bude branit, ale nech odo mna ani nikoho ineho laskavo nepozaduje, aby
sa tiez stal na tychto proprietarnych formatoch zavisly.

To ze Microsoft, Windows a MSOffice su na poprednych miestach "tej druhej
strany" je sposobene jednoducho tym, ze maju najvacsi podiel na trhu. A to, ze
su "na druhej strane", je ich volba. Keby poskytovali kompletnu dokumentiaciu
ich formatov a nebranili patentmi vyvijaniu kompatibilnych programov, prestal
by som byt ohrozeny, prestal by som mat potrebu sa branit a rovnako by aj kopa
argumentov pre linux stratila zmysel. Ale na druhej strane by Microsoft
stratil podiel na trhu, takze je uplne jasne pochopitelne, preco sa touto
cestou nevydavaju.

Podobne ako Microsoft su na "druhej strane" aj ine firmy a organizacie, ktore
ma ohrozuju (napr. Adobe, MPAA), ale to uz je sirsia tema a nebudem to
rozvadzat.

MfG shurdeek

gawk; grep; touch; unzip; touch; gasp; finger; gasp; mount; fsck;\
more; yes; gasp; umount; make clean; make mrproper