[linux] Server

Pondělí Prosinec 3 11:01:31 CET 2001

On Mon, Dec 03, 2001 at 10:34:11AM +0100, Mensor wrote:
> zdravim.
caf

> - je mozne (ak ano asi aj potrebne) takyto server chranit firewallom?
Mozne -> hej. Potrebne -> vhodnym pouzitim firewallu mozes zvysit bezpecnost.

> - mozete mi odporucit stabilnu verziu jadra, prip. patche?
2.2.x -> hocico co nie je vykopavka
2.4.x -> najmenej 2.4.13. My mame 2.4.13 a 2.4.16-pre1

Odporucam este preemptivny patch a v kazdom pripade andreov vm a nie rickov.

> - taktiez by som potreboval poradit dokumenty na precitanie, ohladne
> zabezpecenia tohto servera - mam tu howto a dokumenty z
> linuxdoc.org, co si treba este precitat?
Podla mna dost dobre je "optimizing and securing red hat linux", je to volne
pristupne pdfko, niekde na webe to urcite najdes.

> ps: na servery bude bezat dost sluzieb, tak sa zatial snazim citat
> a citat.
Ucit sa ucit sa ucit sa. Bezpecnost je dynamicka zalezitost.

Navrhujem este si na chvilu sadnut so zodpovednymi ludmi a dohodnut, co vsetko
v akych rozmeroch potrebuju mat pristupne, co chcu chranit, a co robit v
pripade ze dojde k poruche/prieniku. Nemusi to dlho trvat, hodinka postaci,
ani pripadne opatrenia nemusia nevyhnutne stat kopu prachov (nemusia stat
vobec nic), len aby ste vytvorili trocha prehlad.

> dakujem za rady a
> nakopnutia.
S pozdravom,

            It is easier to fix Unix than to live with NT.