[linux] secko je ok, ale par otazociek + ...

TomasTudja tomastudja na centrum.sk
Čtvrtek Prosinec 6 17:22:46 CET 2001

ok, uz som to poriesil:

problem bol v tomto:
pred par dnami som si k systemu pripojil dalsi disk, aby som z
neho mohol nahrat nejake veci na hlavny disk. linux ho rozoznal
ako /dev/hdb.
po skonceni prace s tymto diskom som ho odpojil a kabel som pychol
naspat do cd-romky. kedze nemam dalsi ide kabel (je to totiz drahy
spas 60 SKK :), tak som musel pouzit ten isty, na ktorom bol
pripojeny hlavny disk a cdrom. ked som znovu nastartoval komp,
vsetko bezalo ok, ale ani som si nevsimol, ze uz nemam /dev/cdrom,
ale /dev/hdb. hdb sa spravalo ako cd-romka a ked som ho dal
primontovat, tak ho primontoval, len podotkol, ze device /dev/hdb
je write-protected, co ma nesr... teda nekakalo a normalne mi
cdcka isli. ked som chcel spustit cdplayer alebo grip, tak
zahlasilo chybu, ze nemoze pristupit k zariadeniu /dev/cdrom - ved
som ho nemal. v cdplayery som sa pokusal zmenit device z
/dev/cdrom an /dev/hdb, ale pri vykonavani tejto zmeny mi cdplayer
(neviem preco) stale spadol. v gripe som nenasiel moznost, ako to
nastavit pre pouzivanie /dev/hdb. potom som to chcel vratit do
normalneho stavu. odpojil som cdrom, zmazal som zariadenie
/dev/hdb a potom pripojil cd-rom, ok, setko je ok.
neviem uz, kto mi radil pouzit cdparanoiu, ale fakt diky, je to
sqely program, prave nim ripujem jedno cd.

a este by som mal jednu otazocku:
program play je super, ale neexistuje nieco podobne pre mp3
format, ked som zadal play -t TYPE=mp3, zahlasilo, ze nepozna
format mp3.
a este nieco. program rec potrebuje poznat zariadenie. neviete
nahodou, ako by sa ten device mohol volat? btw nenasiel som ziadnu
inu utylitku na zaznam zvuku do wav suboru cez mikrofon. poradte
nejaky link

a fantomas, diky za link na ten projekt, urcite to skusim.

diky fsetkym za rady a pomoc

prajem prijemny den...

Tomas   Tudja - web:  http://tudja.sk
Poludnikova 5 - tomastudja na centrum.sk
KOSICE  04001 - mob: +421 907 132 607
Slovakia  CEU - tel: +421 055 6746281

K chatovaniu je tu http://www.XChat.sk
Založte si svoj mail na http://mail.centrum.sk