[linux] Stahovanie posty cez ETRN a posielanie na iny SMTP server.

Jozef Novikmec novikmec na lynx.sk
Pátek Prosinec 7 09:53:12 CET 2001

On Wed, 5 Dec 2001, Pogac Daniel wrote:

> Ahojte.
>
> Som v situacii odkial sa neviem pohnut a potreboval by som
> aby ste ma posunuli spravnym smerom.
>
> Situacia:
> Potrebujem vytvorit server na Linuxe pripojeny cez ISDN na Inet.
> Tento server musi stahovat postu od providera kam musim polat ETRN.
> Dalej by som potreboval aby posta co stiahol bola tak ako je poslana na iny
> SMTP server.

Ak som to spravne pochopil, potrebujes urobit nieco ako mail gateway?

V pripade ze ano, tak sa to da urobit pomocou vhodnej konfiguracie
DNS. (za predpokladu ze tie maily maju putovat dalej do vnutornej
siete) MX zaznam pre Tvoju domenu bude na providera. Ale na linuxe bude v
resolv.conf ako DNS server nastaveny vnutorny stroj na ktorom bude to DNS
bezat samozrejme :-), s tym ze na nom bude ako MX zaznam pre tu domenu
uvedeny on sam. Teda bude to vyzerat asi takto:
Z inetu pride mail k providerovi. Ty cez ETRN posles postu k sebe a tam
ten sendmail zisti aky je MX zaznam pre tu domenu, zisti ze to ma poslat
na ten vnutorny server a posle to tam.

Ak som to nenapisal dost zrozumitelne tak sa spytaj na to comu si
nerozumel:-).

Ing. Jozef Novikmec
Linux system administrator
Lynx, spol. s r.o.