[linux] Linux a antivir NOD od Esset-u...

Robert Madaj ml.linux.sk na istrobanka.sk
Pátek Prosinec 7 09:59:37 CET 2001

no.. okrem nodu mam este Sophos Antivirus..

nechcem moc vyzdvihovat komercne spravanie v tomto
pripade (nepoznam ostatne firmy co predavaju
antiviry - len nod a esset).

pozri sa na www.sophos.com

konkretne my dostavame mesacne jedno CD, kde su
instalacne subory pre vacsinu znamych prostredi.

Linuxovy scanner je tusim downloadnutelny ako
free, napriek tomu je na CD.

K tomu je na update IDE suborov s aktualizaciami
cez internet _aj_ commmandline, ktory som si
vrazil do cronu (windows), uplne idealne riesenie.

aktualizacia spociva v tom, ze vrazime IDE do
adresara antviru. ziadne prespekulovane okienkove
prostredia plne passwordov a inych blbosti ako je
v NODe.

samozrejme sophos ma aj vo windows klientoch
svoj updatovac - vhodne na domacu masinu. Vo firme
sa preferuje update trosku profesionalnejsie ;)

Kedze klienti nod su podla mojho subjektivneho
pocitu menej stabilni ako napr. klient Sophos, tak
nemas co lutovat.

ma prejde mraz po chrbte ked vidim v tray milion
ikon nodu :-)

potom nod sa napcha este aj do konfiguracie
postoveho klienta - spravi si nejaky bypass na
svojom porte a tadial filtruje postu.. je to pekne
riesenie ale opat: len na domace pouzitie :)

v normalnej firme mame scanner na prechadzajuci
mail rovno na serveri :) a nezatazujeme scanovanim
stovky masin, ked to moze robit jedna.