[linux] SAMBA: zoznam pocitacov na lokalnej sieti

Pátek Prosinec 7 11:00:42 CET 2001

On Fri, Dec 07, 2001 at 10:13:33AM +0100, Pavel Grančič wrote:

> Hmmm, toto niekedy zafunguje ale nie casto, mame na sieti NTcka, ktore su
> master a ked dam na linuxe "smbclient - L localhost", tak vidi iba seba a
> workgrupu (nazov) bez mastera. musim dal "smbclient - L nejaka ina masina",
> aby som zistil, kto iny je este na sieti. Preco ? Na ostatnych masinach tu
> linuxovu vidim, ono sa to po case nerozdistribuuje aj na ten linux ?

Ono sa to po case rozdistribuuje.

Mohlo by byt zaujimave sa pohrat s parametrom 'os level'.

Trosku som sa do toho teraz pozrel. Po restarte samby tiez nikoho priamo
nenajde, ale ide mu pomoct prikazom 'nmblookup -M -' vypise vsetkych
master browserov( ich IP adresy). Potom uz staci
'smbclient -L nieco -I ip.adresa.master.browseru'
to 'nieco' moze byt akykolvek retazec znakov, bude tvrdit, ze taky na
sieti nieje. Teraz by sa uz mal aj localhost zobudit.

Windows&Office jsou jako droga. Krasny a prijemny prvni dojem,
zvyknes si a nemuzes uz bez nich zit.
A pak zacnou prichazet vedlejsi ucinky ...