[linux] Linux a antivir NOD od Esset-u...

Dezider Góra gora na wittmann.sk
Pátek Prosinec 7 14:52:42 CET 2001

Nuz, pre mna je toto momentalne dost aktualna tema, pretoze som prave
pred chvilkou dokoncil analyzu AV softov pre nasu firmu.
Testoval som AVG, Avast, AVP ( Kaspersky ) F-Secure, RAV, Sophos, Panda.
Zavrhnute od pociatku: NOD, Norton Antivir, InnoculateIT, VirusScan
Zaverecne stanovisko:
Klienti M$ - Vitaz: AVG 6.0
- nie je to to najlepsie, co sa da mat, ale staci, a je rychly.
Podmienkou bolo, aby bol centralne manazovatelny. V tom vysiel najlepsie
Kaspersky, ten je proste na toto uplne super.
Sophos je dost nestabilny a znacne spomaluje pracu v sieti. To iste
plati aj o RAV
Panda - certovsky rychla ( Titanium ), ale nemanazovatelna - potrebuje
server ( Novell, Win ), a hoci mam PDC na Sambe, niekde sa to hryzie a
neprisiel som na to, ako to oblafnut... Ak niekto na to pride, dajte mi
vediet. Je celkom dobra a podporuje Linux. Hoci zatial len ako mail a
command-line file scanner.
F-Secure - znacne pomaly.
Avast - nic moc.
Norton AV - nepodporuje Linux, vo Windoze prilis velky load.
Kaspersky - ako scanner celkom fajn, iba mi vadi, ze spomaluje dost
robotu, keby pouzival CRC na zoskenovane fajly, bol be rychlejsi.
Instalacia a mangement v sieti je proste bozi.....

File server : Novell - nic ma neoslnilo, load na servri vzdy stupol o 20
- 40 %. Nepouzitelne

File server : Samba - Vitaz : Kaspersky
 - on access daemon sa drzi dobre, nespomaluje, akurat je slaby v
dezinfekcii, a nevie mazat subory - treba rucne. Dokaze aj skontrolovat
postu, ale hoci mam Maildir, nezmaze infikovany mail, hoci ma nastavene
zmazanie. Ostatne celkom fajn, ale spomaluju.

Mail server: Qmail - Vitaz: RAV
 - dobra instalacia, aktualizacia je jednoducha, dobra podpora cez
maillist.Konfiguracia jednoducha. Zakladna instalacia pre 2 mailove
domeny, neobmedzeny pocet mailboxov.
- nemal som moznost siahnut si kasperskeho a pandu, ale ak ma panda mail
scanner ma take vlastnosti ako win klient, bude dobry. Kasperskeho asi
radsej nie.

No, potom je tu este HB+Dev antivir, ale ten ma asi dvojmesacny interval
update, no a to v pripade mail virov tazko pomoze. Mal som ho, ale nebol
som z neho nadseny.
Su urcite este dalsie, cez googla urcite najdes vies.
hth,
 Gore.