[linux] Nefunkcne Ctrl-C na konzole

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Úterý Prosinec 11 09:00:14 CET 2001

On Mon, Dec 10, 2001 at 07:37:44PM +0100, Zdeno Podobný wrote:

> Vsekto, co potrebujes je nasledovna uprava suboru
> '/usr/lib/kbd/keymaps/i386/ qwerty/sk-qwerty.kmap.gz'
> pohladaj si riadok s 'keycode 18 = +e +E +e +E' a zmen ho na 'keycode 18 = e' a
> riadok 'keycode 46 = +c +C +c +C' zmen na 'keycode 46 = c'. Potom by vsetko malo ist ok.
> Samozrejme tu istu opravu treba spravit aj napr v
> '/usr/lib/kbd/keymaps/i386/qwertz/sk-qwertz.kmap.gz' ak pouzivas qwertz verziu.
> Ak ich chces hned zacat pouzivat tak potom este spusti tento prikaz:
> 'loadkeys sk-qwerty.kmap.gz'

Ja by som skor doporucoval opravit:
  .../kbd/keymaps/i386/include/qwerty-layout.inc*
Kde treba vyohdit riadok:
  include "euro"
Tento riadok importuje znaky euro (e) a cent (c), ktore tu klavesnicu
zhovadia. RedHat 7.2 uz ma subor qwerty-layout-noeuro.inc.
Neviem koho napad bol davat do include zakladnych klavesov qwerty
znaky euro.

Popripade jednodychsim riesenim je zmazat subor euro.inc
a nahradit ho prazdnym suborom. :-)

> Si si isty, ze je to problem mdk? Lebo ja som si vytiahol teraz sk
> keymapy z Redhat 6.2 Cz a ked som prepol na sk mapu (cez PAUSE), tak mi
> pri stlaceni 'c' vypisalo '˘' a ked som stlaci 'e' tak '¤'. Mimochodm
> ceska keymapa tieto ficury mena...

Podla mojho nazoru RedHat X.Y Cz niesu prilis vhodne pre slovenskeho
pouzivatela. Viac veci pre slovencinu funguje v originalnych RH.
Inak co sa tyka tych keymapov, tak RedHat 7.2 to uz ma opravene
(tusim to mal uz aj RH 7.1).

Ak ma niekto cas, mozem mu poslat nejake poslednejsie verzie
sk klavesnic pre konzolu a mozete to skusit pretlacit do
console-tools. Mne sa to asi pred rokom nepodarilo.
Predtym to prijimali s potesenim.

			Caute.
					SAL