[linux] Tak trochu zakladne zalezitosti, ale neviem sa hnut.. .

Pogac Daniel dano na tatrasoft.sk
Středa Prosinec 12 10:16:26 CET 2001

prosim poradte mi ako vyriesit nasledovne zalezitosti.
Ad 1: Mam Mandrake 8.1 na 6GB disku a pridal som do masiny dalsi disk.
Ten bol vytiahnuty z windozackej machiny, takze je tam FAT32. System mi
ho detekol, disk ohlasil ako /dev/hdb (system bezi na /dev/hda, pricom
je rozdeleny na dve part.)
Akym sposobom mam ten disk sformatovat priamo z linuxu a mountnut ho?
Chcel by som ho mountovat ako /home, lenze momentalne je /home
mountovany na primarnom disku.

	V tvojom pripade by bolo asi najjednoduchsie spustit cfdisk, alebo
fdisk /dev/hdb zrusit stare particie a vytvorit nove ext2 prip ext3.
	( V mandrake je pod Xfree aj nejaky diskdrake alebo tak nejako sa to
vola)
	Vzniknu ti part /dev/hdb1-primarna /dev/hdb2-extended
/dev/hdb5-logicka atd...
	Potom mkfs -t fstype /dev/hdb1 atd... Tymto mas vytvorene ext2 alebo
ext3 volumes...
	No a nakoniec mount /dev/hdb1 /home a je to...

Dano