[linux] Tak trochu zakladne zalezitosti, ale neviem sa hnut...

Středa Prosinec 12 10:24:11 CET 2001

-> Ad 1: Mam Mandrake 8.1 na 6GB disku a pridal som do masiny dalsi disk.
-> Ten bol vytiahnuty z windozackej machiny, takze je tam FAT32. System mi
-> ho detekol, disk ohlasil ako /dev/hdb (system bezi na /dev/hda, pricom
-> je rozdeleny na dve part.)
-> Akym sposobom mam ten disk sformatovat priamo z linuxu a mountnut ho?
-> Chcel by som ho mountovat ako /home, lenze momentalne je /home
-> mountovany na primarnom disku.

fdisk /dev/hdb
  alebo
cfdisk /dev/hdb

(vid manualove stranky)

vytvor particiu(e) a filesystem vytvoris

mke2fs /dev/hdb[cislo]
to cislo si vytvaral vo fdisku, ak je jedna predpokladam ze je to hdb1

-> Ad 2: Musim rozdelit siet na viacej subnetov. Momentalne mam vsetky
-> masiny v jednom subnete xxx.xxx.10.xxx.
-> Rozdelit to musim na 4 subnety: yyy.yyy.8.xxx, yyy.yyy.9.xxx,
-> yyy.yyy.10.xxx, yyy.yyy.11.xxx.
-> Mam rozbehnute dhcpm, ktore mi prideluje ipp adresy na zaklade mac
-> adresy kompu, takze to prechod nebude spocivat v obiehani masin a
-> nastavovani ip-ciek. Viem, ze ak ma dhcp server pridelovat adresy, tak
-> musi byt "vidiet" v kazdom subnete.

-> Mam jednu sietovku, a potrebujem teda vytvorit dalsie do kazdeho
-> subnetu. Ako na to? A este malickost. Mozem pre nove subnety nastavit
-> inu sietovu masku ako je sucasna?

ak mas masku 255.255.255.0 maska moze ostat vsade takato.
a sietovky nevytvaraj radsej ich kup a nakonfiguruj ;)
butu zrejme eth1 eth2 a eth3 - kazdej nastavit IPcku z dotycnej siete.
 Linux IS user friendly, it's just selective who its friends are...