[linux] Tak trochu zakladne zalezitosti, ale neviem sa hnut...

Jan Odzgan odzgan na intrak.sk
Středa Prosinec 12 10:37:16 CET 2001

On Wed, Dec 12, 2001 at 09:57:26AM +0100, Dezider Góra wrote:
> Ad 1: Mam Mandrake 8.1 na 6GB disku a pridal som do masiny dalsi disk.
> Ten bol vytiahnuty z windozackej machiny, takze je tam FAT32. System mi
> ho detekol, disk ohlasil ako /dev/hdb (system bezi na /dev/hda, pricom
> je rozdeleny na dve part.)
> Akym sposobom mam ten disk sformatovat priamo z linuxu a mountnut ho?
> Chcel by som ho mountovat ako /home, lenze momentalne je /home
> mountovany na primarnom disku.

 fsck.ext2 /dev/hdbx (x das podla toho, aku particiu tam mas)
 mount /dev/hdbx /mnt
 odhlasis vsetkych userov ...
 ( cd /home; tar c * ) | ( cd /mnt; tar xvf - )
 do /etc/fstab pridas /home adresar ... napr. :
 /dev/hdbx /home ext2 default 0 2
 rm -rf /home/*
 mount /home

> Ad 2: Musim rozdelit siet na viacej subnetov. Momentalne mam vsetky
> masiny v jednom subnete xxx.xxx.10.xxx.
> Rozdelit to musim na 4 subnety: yyy.yyy.8.xxx, yyy.yyy.9.xxx,
> yyy.yyy.10.xxx, yyy.yyy.11.xxx.
> Mam rozbehnute dhcpm, ktore mi prideluje ipp adresy na zaklade mac
> adresy kompu, takze to prechod nebude spocivat v obiehani masin a
> nastavovani ip-ciek. Viem, ze ak ma dhcp server pridelovat adresy, tak
> musi byt "vidiet" v kazdom subnete.
> Mam jednu sietovku, a potrebujem teda vytvorit dalsie do kazdeho
> subnetu. Ako na to? A este malickost. Mozem pre nove subnety nastavit
> [...]

 Potrebujes pridat nieco do jadra pre podporu virtualnych network
 device. Momentalne neviem presne co, snad niekto napise.
 Potom len pridas cez ifconfig nove zariadenie napr.:
 ifconfig eth0:0 yyy.yyy.9.xxz netmask 255.255.255.0