[linux] mount fat-ky konvertuje all-upper-case subory a dir na lower-case

"Hrmo, Vladimír" vhrmo na ex-it.sk
Čtvrtek Prosinec 13 09:36:25 CET 2001

-> -> nevie niekto riesenie na moj problem? Po mounte FAT-ky v Linuxe sa
vsetky
-> -> all-upper-case subory a adresare konvertuju na lower-case. Zrejme koli
-> -> predpokladu ze boli vytvorene v DOS-e. Ako sa da tato konverzia
zakazat tak
-> -> aby boli adresare a subory v takom 'case' ako boli vytvorene - ak ich
chcem
-> -> mat all-upper-case a na FAT-ke?
->
-> FAT je case insensitive - vsetky subory su na disku s velkymi pismenami,
-> pri pristupe sa konvertuju male pismena na velke. linux akurat pouziva
male.
-> Ale na disketu zapisuje velke pismena aby dodrzal standard.
->
-> Mozes vsak skusit moutovat disketu ako vfat (windows-95 s dlhymi menami
-> suborov), vtedy sa pouziju pismena ake si zadal. Ale pri otvarani suborov
sa
-> stale bude case ignorovat.

Toto vsetko viem. Nejde mi o pouzivanie diskety ale zdielanie partition
medzi Win a Linuxom. Linux je rychlejsi ale
v niektorych situaciach som nuteny prejst do Windows.

Na nete som nasiel definiciu podobnu tejto:
Vsetky nazvy suborov s long file name su ako boli vytvorene vo Windows -
vyborne - pismena su velke aj male tak ako maju byt
Vsetky 8.3 subory s mixed case su tak ako boli vytvorene - vyborne - nic nie
je zmenene
Vsetky 8.3 subory all-upper-case maju nazvy konvertovane na lower case -
ZLE!!! - ja ich vazne chcem all upper-case

Toto vsetko sa stane ked mount-nem tuto FAT partition na Linuxe. Nazvy
suborov som nedefinoval ja a nemam v moci ich zmenit. Spominana konverzia mi
kompletne znici kompilaciu v Jave.

Pozeral som si docs k mountu a aj mailing listy na nete ale nenasiel som
riesenie. Hladam option alebo nejaky sposob ako zabranit tejto konverzii.
Napriklad cygwin toto zvlada korektne (podla mojho nazoru) - raz su tie
subory s velkymi pismenami - tak nech take take su.