[linux] RAID kontroler

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Čtvrtek Prosinec 13 20:20:03 CET 2001

On Thu, Dec 13, 2001 at 03:25:38PM +0100, Milan Hromada wrote:
> Mate nejake skusenosti s RAID kontrolermi ?
> Ktore su podporovane?
> Ake su vase skusenosti

V Compaq proliant 1500 nam bezi SMART-2/P RAID Controller, ovladac sa
vola Compaq SMART2 Driver, je sucastou jadra. Je to velmi stary komp,
disky to ma tusim scsi-20, alebo scsi-40.
V Proliant ML530 je 'Compaq SMART ARRAY 5300', ovladac tak isto priamo v
oficialnom jadre 2.4.x, vola sa 'Smart Array 5xxx'. Disky su SCSI-160.

Tieto radice sa konfiguruju t.z.v 'Compaq Smart Start' bootovatelnym
CD-ckom, ktory dostanes k servru. Spusti sa ti nejaky okenoidny
konfigurator, kde si navolis, ktore fyzicke disky maju patrit do ktorych
logickych poli. Po restarte masiny mozes zacat instalovat linux, ktory
bude vidiet uz len logicke particie...

Pekna konfiguracia, ale drahe zelezo...

V jednej no-name skladacke mame od  Mylex-u 'AcceleRAID 170 PCI RAID
Controller'. Chodi v pohode, ovladac je priamo v jadre: DAC960

Neviem ako sa konfiguruje, dostal som tu masinu do ruky uz poskladanu a
raid5-ka uz bola nakonfigurovana. Pri boote masiny sa ale zobrazuje
hlaska typu "na konfiguraciu AcceleRAID-u stlac dajaku kombinaciu
klaves", ale som to este neskusal... Disky su scsi160.

Bezi vsetko spolahlivo, skoda, ze hdparm na tychto radicoch nebezi...

Oskar