[linux] Moje CBQ nano-how-to

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pátek Prosinec 14 11:48:51 CET 2001

HTB je uz pouzitelny, musis si patchnut kernel, iproute2 a funguje to.
ALTQ sa nebude portovat na Linux, teda aspon podla toho co som vycital z
tejto spravy:
http://www.csl.sony.co.jp/~kjc/altq-ml-2000/msg00407.html

Vec sa ma asi tak, ze ALTQ ma mozno lepsiu implementaciu, ale algortmi su
viac menej ekvivalentne s linuxovym riesenim a kedze su to vsetko zasahy
do kernelu, tak je tam velmi mala portabilita bez velkej namahy. ALTQ ma
CBQ, HFSC, RED, RIO, Blue, WFQ, PRIQ.
Linux Traffic Controler: zatial nema HFSC a ani neviem ze by to niekdo
implementoval, o Blue sa zaujimal ANK, takze mozno v dalsej verzii kernelu
to uz bude. RIO algoritmus nepoznam a link na doc o tom nefunguje, takze
neviem zhodnotit.
IMHO nesnaz sa pouzivat nieco ine, ale skus sa naucit pouzivat poriadne to
co mas.

Ak ches ALTQ musis pouzit nejake *BSD, asi FreeBSD. ALTQ ma tu vyhodu ze
sa mozno jednoduchsie nastavuje, ale inak je to absolutne jedno, co
pouzijes, vsetko je o tom, ako rozumies tomu co robis.

Ale ako som uz pisal minule, tvoje riesenie je principialne zle postavene,
najjednoduchsie to vyriesis pomocou shapping bridge s WRR.

PSIkappa