[linux] Traffic Control na tom istom interface, ale roznych subnetoch

Michal Zimen zimen na hron.fei.tuke.sk
Pátek Prosinec 14 17:57:30 CET 2001

Ahojte.

Ked mam na jednom interaface 2 aliasove IP adresy a k nim su pripojeny
dvaja uzivatelia z roznych sieti, takze ked jeden posiala paket na toho
druheho, ide cez router.
Router ho prijme zisti kam ma ist a posle ho na chain OUTPUT cez ten isty interface na druheho uzivatela. (samozrejme ze musia byt icmp redirecty zakazane).
(Uvazujem spravne ?...:)

Tak podla mna nevidim problem v tom aby sa dal, bez akychkolvek uprav
pouzit Traffic Control (tc), kedze tc sa aplikuje na OUTPUT traffic.

Alebo je tu este nejaky problem, na ktory som zabudol ?

Skusal som prve pokusy so CBQ, ale vyhodzovalo to chybu ze nasiel nieco
ako 2 rozne pravidla na tom istom interface.

Pravidla som spravil nasledvone: (pre cbq.init)
(Xcem pre firmu z 2MB linky dat len 10Kb)

#cat cbq-100.firma-internet
DEVICE=eth1,2Mbit,200Kbit
RATE=10Kbit
WEIGHT=1Kbit