[linux] Automaticke pripajanie CD-ROM

zetorko na host.sk zetorko na host.sk
Pátek Prosinec 14 19:23:02 CET 2001

Dobry den,

    Chcem poprosit o pomoc s nasledovnym problemom:

    Akonahle som si nahodil Mandrake 8.1 zistil som, ze mi automaticky
nepripaja ani CD-ROM, ani Floppy. Vo verzi 8.0 s tymto problem nebol.
Manualne ho pripojit mozem, ale to nie je ono, pretoze ked ho pripojim
napr. v spravcovi suborov, alebo cez kontrolny panel, alebo cez konzolu
tak mi ho uz nijaky iny program nechce citat. Napr. chcem nieco pridat
- nejaku aplikaciu z CDcka, pocuvat hudbu, ale nejde to. A dajme tomu,
Spravca balickov, alebo CD prehravac si ho tiez nejako nedokazu sami,
automaticky pripojit. Vo verzii 8.0 to slo vsetko automaticky. Ked nejaky
program potreboval CDcko, bez problemov si ho vyziadal, vlozil som ho
a bolo to fajn. Ale ako teraz?
    Prikaz na pripojenie mi ukaze v fstab parametre:
dev/scd0 mnt/cdrom user,iocharset=iso8859-2,exec,codepage=852,ro,noauto 0 0
dev/hdd mnt/cdrom2 user,iocharset=iso8859-2,exec,codepage=852,ro,noauto 0 0

    Teoreticky by mi malo pripojit zariadenie na uvedeny adresar, s tym,
ze ho moze pripojit hocijaky user, bla bla, len pre citanie, nemoze sa pripojit
automaticky. Co ale znamena volba exec,  a tie dve posledne 0 0 ?
Ako vravim, pripoji ale nie je citatelne inymi aplikaciami okrem Konquera,
ale aj tak ak kliknem napr. na MP3 nestupusti sa nic. Predtym sa
spustim prehravac a hralo to.

    Musim nieco zmenit aby to fungovalo? Ak ano tak kde? v etc/rc?
Pripadne co musim urobit aby to islo?

    Ako vravim v mandrake 8.0 som len otvoril napr. Konqueror, vlozil
CD do mechaniky, nalistoval mnt/cdrom a jednoducho si kliknutim
spustil hudbu. Preco to nejde v tejto 8.1? Co musim nastavit?
Kde? Ako?

Dakujem