[linux] Automaticke pripajanie CD-ROM

Ivan ivan na wg.sk
Pátek Prosinec 14 21:08:29 CET 2001

Dňa Piatok 14 December 2001 19:23 ste napísali:

>     Akonahle som si nahodil Mandrake 8.1 zistil som, ze mi
> automaticky nepripaja ani CD-ROM, ani Floppy. Vo verzi 8.0 s tymto
> problem nebol. Manualne ho pripojit mozem, ale to nie je ono, pretoze
> ked ho pripojim napr. v spravcovi suborov, alebo cez kontrolny panel,
> alebo cez konzolu tak mi ho uz nijaky iny program nechce citat. Napr.
> chcem nieco pridat - nejaku aplikaciu z CDcka, pocuvat hudbu, ale
> nejde to. A dajme tomu, Spravca balickov, alebo CD prehravac si ho
> tiez nejako nedokazu sami, automaticky pripojit. Vo verzii 8.0 to slo

"nejde to" je dost siroky pojem ;)
najskor male upresnenie:
pripaja sa iba datove cdcko, ktore ma filesystem iso9660
audiocd sa nepripaja, ale prehrava
takze ak pripojis datove cd, je skutocne pripojene (najdes ho v
/proc/mounts ?)

>     Prikaz na pripojenie mi ukaze v fstab parametre:
> dev/scd0 mnt/cdrom
> user,iocharset=iso8859-2,exec,codepage=852,ro,noauto 0 0 dev/hdd
> mnt/cdrom2 user,iocharset=iso8859-2,exec,codepage=852,ro,noauto 0 0

predpokladam, ze ten prvy device je napalovacka a druhy bezna cdromka.
mne tam ale chyba pri oboch zariadeniach uvedeny typ filesystemu.
neviem, ci je mandrake az tak odlisny od inych distribucii, ale treti
stlpec v /etc/fstab je filesystem-type, teda v pripade cdrom iso9660

>     Teoreticky by mi malo pripojit zariadenie na uvedeny adresar, s
> tym, ze ho moze pripojit hocijaky user, bla bla, len pre citanie,
> nemoze sa pripojit automaticky. Co ale znamena volba exec,  a tie dve
> posledne 0 0 ? Ako vravim, pripoji ale nie je citatelne inymi
> aplikaciami okrem Konquera, ale aj tak ak kliknem napr. na MP3
> nestupusti sa nic. Predtym sa spustim prehravac a hralo to.

exec - povoli spustanie binarok (teda pripoji s pravami na execute)
0 0 - tyka sa iba harddiskov (to posledne cislo viem, ze urcuje
prioritu pri checkovani pri startupe)

>     Musim nieco zmenit aby to fungovalo? Ak ano tak kde? v etc/rc?
> Pripadne co musim urobit aby to islo?
>
>     Ako vravim v mandrake 8.0 som len otvoril napr. Konqueror, vlozil
> CD do mechaniky, nalistoval mnt/cdrom a jednoducho si kliknutim
> spustil hudbu. Preco to nejde v tejto 8.1? Co musim nastavit?
> Kde? Ako?

pre automaticke mountovanie (aspon v mojom redhate) by mal byt balik
autofs, ktory obsahuje demona automount - skus nainstalit.
ivan.