[linux] Xterm a mapovanie klaves

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Neděle Prosinec 16 13:29:29 CET 2001

> Ahojte !

Cau

> Mam jeden mensi problem a rad by som ho uz konecne doriesil.
> Uz dlhsiu dobu sa pokusam o to, aby sa mi Xterm choval ako normalna konzola.
> T.j. aby mi fungovalo backspace, home a end. Neviem sa k tomu dopracovat. Je
> asi potrebne premapovat nejake klavesy, a nerad by som to spackal.

Tak toto som ja riesil tiez dost dlho... Ale vyriesil som to.
xterm spustam takto:

$ xterm -fg grey -bg black -sp +sb -sl 1000 -fn -misc-fixed-bold-r-normal--13-120-75-75-c-70-iso8859-2

Este aby vsetko fungovalo, treba nastavit kniznicu readline (napr.
/etc/inputrc) a nejake defaultne nastavenie pre xterm (tak ale teraz ti
neviem presne povedat, ze v akom subore som to robil... islo vsak o to,
ze bolo treba nastavit, ake farby ma pouzivat, ake klavesy...).
Ak by si chcel to, co mam nastavene ja (som s tym na 100% spokojny), tak
napis, mozem to pohladat a poslem ti to.
No a uplne naposledy som sa dozvedel, ze treba este nastavit backspace.
BS v shelli funguje OK, ale vim ho trosku nechape. Preto si daj
$ stty erase ^?
... "^?" napises ako ^V^?

Ico

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.