[linux] Automaticke pripajanie CD-ROM

Ronald Pupala pupala na sse-za.sk
Úterý Prosinec 18 22:29:23 CET 2001

Ahoj !

----- Original Message -----
From: <zetorko na host.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Tuesday, December 18, 2001 9:13 PM
Subject: Re: [linux] Automaticke pripajanie CD-ROM

> Zdravim,
>
>     uz som z toho zufaly. Prikladam konfiguraciu aj s chybami co mi robi:
> Skuste to pozriet a dat mi vediet, ze co robim zle. Dakujem
>     'fstab'
>         /dev/hda2 / ext3 defaults 1 1
>         none /dev/pts devpts mode=0620 0 0
>         none /dev/shm tmpfs defaults 0 0
>         /mnt/cdrom /mnt/cdrom supermount fs=iso9660,dev=/dev/cdrom 0 0

^^^^^^^^^^^^^
Kam ukazuje tento link ? Je to /dev/hdCO? Alebo to smeruje na scsi
zariadenie ?

>         /mnt/cdrom2 /mnt/cdrom2 supermount fs=iso9660,dev=/dev/cdrom2 0 0

^^^^^^^^^^^^^

A tento ?  Je to /dev/hdCO ? Alebo to smeruje na scsi zariadenie ?

Problem moze byt s tym, ze ak je niektory z tychto linkov /dev/hdc, tak hdc
v tom systeme po boot-e nemas, lebo ho automaticky priradi na /dev/scd0, tym
append="hdc=ide-scsi". To znaci, ze hdc pouzivas trvale ako scsi. Aj ja to
tak mam, lebo hdc mam napalovacku, a nechce sa mi vzdy loadovat modul
ide-scsi.
Takze link z fstabu, ktory ukazuje na hdc, treba presmerovat na scsi, asi
scd0.

Alebo uplne vyhod z fstab-u linky a daj tam priamo zariadenia.

> [...]
>     map=/boot/map
>     install=/boot/boot.b
>     vga=normal
>     default=linux
>     keytable=/boot/sk-qwerty.klt
>     lba32
>     prompt
>     timeout=150
>     message=/boot/message
>     menu-scheme=wb:bw:wb:bw
>     image=/boot/vmlinuz
>          label=linux
>          root=/dev/hda2
>          initrd=/boot/initrd.img
>          append=" hdc=ide-scsi devfs=mount quiet nobiospnp"
                            ^^^^^^^^^^
Toto moze byt jednym z tych zdrojov problemu, ktory som uvadzal vyssie...

>          vga=788
>          read-only
>     image=/boot/vmlinuz
>          label=linux-nonfb
>          root=/dev/hda2
>          initrd=/boot/initrd.img
>          append=" hdc=ide-scsi devfs=mount"
                            ^^^^^^^^^^

A tu druhy....

> [...]
> len pri praci
> s adresarom mnt a nizssie.

> Ked to necham, tak nemam absolutne pristup k CD-ROM ani k napalovacke, ale
> raz zacas sa stane, ze sice do mnt/cdrom sa dostanem, ale nic sa nedeje.

> Nemoze,
> ani mountovanie cez kontrol panel, iba prebehne prihlasovacia procedura a
> nic sa
> nestane. Co mam zle ?! Uz naozaj neviem, co ako citam manual, tak nic
> nepomaha.
> Poradte ak viete prosim.
> Ako vravim, nechapem co robim zle. Vdaka.

Skus to co som vyssie uviedol, zrus linky v fstab, namiesto nich pouzi
priamo nastavenie na zariadenia, ale namiesto /dev/hdc pouzi /dev/scd0. To
by mala byt /dev/hdc po aplikovani ide-scsi v kerneli, ak ovsem nemas ine
scsi zariadenie.
Mohlo by sa to rozbehnut, a ak nie "mohlo by sa to rozbehnut", tak "rozbehne
sa to".

> Dakujem a prajem pekny den.

Aj ja vsetkym

> Milan